Tuesday, March 15, 2011

coklat untuk Acha

Bersempena dengan hari pertunangan anak sedara En Suami koi pada hari Sabtu ni..koi berhasrat untuk menyeponsor satu dulang hantaran pertunangan mereka…so petang tadi koi berhempas pulas la membuat atau coklat hantaran tu…tapi malangnya tak cukup sikit…so inilah hasilnya gubahan hantaran coklat koi yang tak siap lagi…bahan bahannyer semua ada…tinggal lagi koi aje yg dah malas nak sambung sebab nak masak untuk makan malam pulak..



Malam ni en. Suami koi nak pergi main fotsal..jadiknye kena masak dan makan awal sikit la…tu sebab malas nak siapkan terus bunga bunga tu...tinggal lagi 6 ke 7 kuntum lagi siapla keliling dia tu..tengah fikir nak isi apa kat tengah tengah tu sebenarnya...nak buat bentuk buah buahan ker…bentuk bunga ros ker…bentuk hati ker…bentuk geometri ajek ker….takpe..tido malam karang mimpi2 dulu…carik ilham..

Kalau di zoom in kan inilah rupa coklat bunga ros tu…bende ni buat pakai coklat yang dicairkan, pastu masuk dalam acuannyer..acuan nyer tu boleh didapati pada harga RM3.90 di kedai menjual bahan bahan membuat kek dan coklat. Koi usha usha kat mudah.com..amboi sekeping mould yang sama saiz, rupa bentuk, kualiti (sebab dr supplier yang sama) dijual pada harga RM7 tidak termasuk shipping fees…uii…nak cepat pergi haji gamaknyer deme nih…

sape2 yang nak beli acuan cetak coklat nih baiklah cari kat kedai2 khas jual barang buat kek..kalau online2 ni...mak aihhh...makap gile2 ahh...ingatkan lebih lebih kurang jer..kena tambah shipping fees kira ok la tuh...tolak campur kita yg nak bergerak ke kedai ni tinggal nak ambik depan pintu rumah kira berbaloi la...tapi kalau dia dah ambik untung 3 ringgit...poslaju 6 ringgit...sketul coklat tu kalau dijual RM2 pun tak pulang lagi modal...

lagi tak pulang modal bila ade pembantu kecik kat rumah ni..awal2 lagi coklatnyer dah kena cukai..
abang dengan adik tgh seronok membedal coklat ala ala lollipop...suka pulak koi coklat bertangkai ni...taklah comot sangat



3 comments:

cemomoi said... [Reply]

haaa nak menega juga la cenggini

CouLeur de Chiqu3 said... [Reply]

wow !!...nk jugokk...
akak buat biz ke?

Nafisa81 said... [Reply]

takde la biz sesangat...isi masa lapang jer kat umah...

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??