Friday, September 23, 2011

Kalau nama koi Abby Abadi (bukan cerita sebenar..)

esok aok nok menikah lagi sekali yer...jantan tak sedor diri...duit hantaran kite menikoh dulu pun aok tak bayor..ade hati nak menikoh lagi....dengan bekas bini pun berutang...lagak macam bagus...hii...

tu..duit nafkah anak tu...kalu setakat 4 ke 5 ratus sebulan tu..aok ingat cukup amat???heh...jgn kata buat makan anak...beli pampers dgn susu anak yg kecik sekali tu pun dah habis...

kalau setakat menikah dengan pompuan sebegitu koi tak heran la...duduk merempat kat opis orang...sanggup tido atas tilam toto bergelumang dengan maksiat...macam sengkek sangat jer...apa kat sebesar besar KL tu dah takde ke bilik sewa ker...rumah sewa ker...hingga sanggup duduk merempat kat opis orang...huhuhu...naif nyerla budak kampung datang berhijrah ke kota...hingga tergamak menerima pendidikan tak formal dari laki orang...yg koi peliknya tu..tak takut ker..?tgh2 berdua duaan bersekedudukan bagitu buatnya gempa bumi ker..tanah runtuh ker...pejabat terbakar kerr??Naazubillahiminzalik....

walaupun koi dah maafkan aok dan anggap semuani jodoh tak panjang...tapi aok kena beringat...hak hadanah anak2 koi yang pegang...koi tak rela anak2 koi bergelumang dengan orang2 yang langsung tak tahu malu...dah kantoi sampai macam tu pun dengan tak tahu malunya boleh lagi nak jual muka kat TV...macam la ramai amat yang nak menengoknya...

koi langsung tak cemburu bila dia dapat pakai baju ciptaan Vira Weng...Bunga raplisia..apa semua tu...memang sememangnya tajaan nak mencari pengantin yang penuh kontroversi..kalau takde konroversi...nanti tajaan mereka tak disebut sebut pulak...kalau setakat yang pakai tu artis wanita dan artis lelaki yang baik dan suci takde sebarang kontroversi taknyede orang pun nak bercerita dan mempertikaikan pasal baju tu...so nnt taknye glamer la penaja-penaja dan sponsorship tu semua... siap nak taruk baju tu kat Muzium Negara...adeh wehhh..tercemor la muzium negara tu...bawok anok2 pergi Muzium..anak tanya "wooouuuiii....baju kawen sapa yg sampai masuk Muzium Negara ni mama??"..."Ntahla nak oiii...dengor ceritanya pelakon sensasi...tapi apa ke nama cerita lakonannya mama pun tak tau...yang mama igt dia perenah kena tangkap basah dengan laki orang....bicara bertahun-tahun tak habis"...huhu....any great ideas to answer our children question??kakakah....


cerita di atas adalah rekaan semata-mata....

Apapun if I'm in her shoes...this song will make me crazy....sobsob

Hati seorang kekasih by Noorkumalasari

Dalam keriuhan
Riang suasana
Di majlis yang indah
Dari kejauhan
Aku menyaksikan
Persandingan dikau
Kau dikelilingi
Teman teman dan saudara
Aku ditemani air mata
Sukar meyakinkan
Hati yang terluka Oleh janji janji
Masih kedengaran
Jelas di bayangan Kemesraan yang lalu
Setiap kulahirkan Keraguan masa depan
Kau selalu meyakinkan daku


Amat pedih melindungi kelukaan hati
Dengan senyum senda gurau dan ketawa
Diri seperti sekam dan api Ku terbakar sendiri
Bila bersendiri
Aku mimikirkan
Di mana silapnya
Hingga dengan mudah
Dikau memungkiri
Mengkhianati janji
Apa alasanmu Tiba tiba melukakan
Hati seorang kekasih lama




kkakakka...bak kata En. Suami koi..."Ehh...bekas isteri dia pun dah maafkan...dah tak marah...yang awak tak habis-habis lagi ni apa masalahnya??"...hahha...hari raya ari tu ada gameshow....ade la peserta wanita yang koi tak minat tu...siap koi tukar cenel TV..apa lagi menjerit la seisi rumah mertua koi..pasal koi tak suka tgk sorang pelakon pompuan tu...semua orang tak dapat tgk....pastu suami koi pun explain kat kakak2 dia...


"orang rumah aku tak boleh tgk Minah(bukan nama sebenar)...nnt dia meroyan...Mengalahkan A.A pulakkk"..


asal surat khabar ada cerita pasal pengantin esok ni....koi akan skip...dan pulak tu En Suami koi akan dengki koi dengan membuka mukasurat tu...bentang depan koi...


"boleh tahan lawa jugak bakal isteri dia ni..."..terdengar jer pujian tersebut koi pun apa lagi..terus jadi mama lion...hahaha...bab2 ni koi cukup sensitif...tak kisah kalau dia nak puji siti nurhaliza cantik...nak puji2 melangit Yuna ke...Sheila Amzah ker...Datin Norjuma ker...tapi tolongla jangan Si Minah bukan nama sebenar tu...


Alhamdulillah...rumahtangga koi masih bahagia hingga saat ni dan minta Allah permudahkan segalanya...Aminnn...



0 comments:

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??