Saturday, December 10, 2011

Jangan "Panik"...Ini Hanya Lagu...

PANIK - BUNKFACE

Mereka mengatakan dunia
Penuduhan membabi buta
Sebalik sentiasa ada makna
Konspirasinya

Kini aku diperhati
Kanan kiri diawasi
Ancaman mereka tiada henti
Aku hadapi

Biarkan ku pergi juang
Bertetangan terus dan mati
Satu dunia cinta bersedia

Biarkan ku pergi juang
Rasa yang kita idamankan
Satu dunia sudah bersedia
Sudah bersedia

Reformasi mana sakti
Sini semua beraksi
Ancaman mereka tiada makna

Kini aku dipenuhi
Bayang dipancari benci
Ancaman mereka tiada henti
Aku selami

Biarkan ku pergi juang
Berkorban dan terus mati
Satu dunia sudah bersedia

Biarkan ku pergi juang
Rasanya kita ditemankan
Satu dunia sudah bersedia

Ku selalu berasingan jauh
Dan ku biarkan mulut celakamu
Kan ku tunggu tunggu *
Ditentukan padaku padamu
Pada mereka yang setuju

Biarkan ku pergi juang
Berkorban dan terus mati
Satu dunia sudah bersedia

Biarkan ku pergi juang
Rasanya kita ditemankan
Satu dunia sudah bersedia

tak paham sangat koi dengan lirik lagu ni berkaitan dengan apa...tapi koi rasa ia boleh disuai padan gengan apa jua situasi...untuk bolasepak pun boleh jugak...berjuang untuk negara...perlukn reformasi dalam strategi permainan...yelah,...masa bolasepak kita merudum...teruk team Malaysia dan FAM kena belasah dan dikutuk peminat sendiri...so skang dah nampak sikit perjuangan baru bermula..dah ada pembaharuan dan perubahan positif la sikit2....

tapi takpe la...setakat kena banned dengan RTM...insyaAllah masih boleh cari makan...skang bukan macam zaman Double Trouble Search-Wings dulu..skang radio TV swasta berlambak...tapi koi tercari cari jugak kat mana sebab kena banned dengan RTM tu...mungkin perkataan Reformasi kot...tapi rasanya perkataan tu dah basi..generasi remaja skang ntah ntah tak taupun kisah reformasi yang berlaku kira-kira 13 tahun yang lalu..

harap2 RTM akan memberi garis panduan yang tepat kepada pencipta lagu supaya karya dan ciptaan mereka tidak sia-sia...

2 comments:

LydSunshine said... [Reply]

lagu ni ke yg kena banned tu?

Cik SHiNJU said... [Reply]

Laa...nape kena banned plak yek..
Nak kata ganas liriknye tidok pun..

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??