Friday, December 21, 2012

Nostalgia handphone

kelamarin koi citer pasal line telefon..hari ni nak citer sikit pasal teleponnye pulak..
camnilah lebih kurang rupa henpon pertama koi. jenama samsung. Kecik jer..warna gold. pastu tukar henpon lain plak...2nd hand Nokia 3310. Nokia 3210 dan 3310 ni antara yang paling glamer pd awal tahun 2000-an.
Ramai yang seusia koi ni memulakan zaman SMS dengan dua model henpon ni. Ada yg tak kenal rupa 3310 ker? kat bawah ni ada gambar 3310


masa tu agak gumbira menggunakan 3310 ni sebab boleh compose ringtone sendiri. carik je kat internet pastu tekan2 dia punya  note compose...koi pakai henpon ni bertahun tahun lamanya..kalau tak silap sampai tahun 2008 kot..masa tu dah tak jumpa bateri henpon ni lagi dah...asik nak kena cas aje...barulah lepas tu carik yang lain sebagai ganti. masa Tahun 2008, semua orang pakai henpon ringtone polifonik dan dah ade yg pakai bunyi mp3 sebagai ringtone. pasal segan takut org dengar ringtone koi...siap koi 'silent'kan bunyi henpon..kasik ade vibrate je. bagi yg pakai 3310 ni...mmg semua sedia maklumlah yg vibrator nye boleh bergegar meja dibuatnya.

Bagi koi yg paling penting dalam penggunaan handpon tu fungsinya bertepatan dgn keperluan semasa kita. tak payah lebih2 sangat sbb bukan semua pun applikasi henpon tu kita nak pakai.Apa yang penting adalah....ade kredit...telepon canggih manapun tak guna kalau takde kredit okeh..

3 comments:

~ataicha~ said... [Reply]

xde kredit.. tel mahal2 pun tak de guna... setuju sangat..

diana said... [Reply]

enpon pertama akak jenama eriksen.model t10.warna perak.masa tu seronok je ada enpon slide gitu.tahun 2002 baru la pakai nokia 3310 ni.tu pun kumpul duit sampai tak beli apa dah.semata2 nak enpon ni..hahah

LydSunshine said... [Reply]

Saya agak lambat pakai henfon. Start pakai sony ericsson. Model dia dah tak ingat. Pastu tukar henfon pun pakai SE jugak model yg lipat2. Rasa mcm dalam filem plak kalo bleh jawab tepon dengan buka flip je. Kekeke.

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??