Friday, January 18, 2013

Pemadam

ohh..entry ini adalah lanjutan daripada entry kak Diana yang bertajuk MAISARA:: pemadam. 

Bila baca gelagat anak-anak yang hilang alat tulis kat sekolah teringat zaman dulu2...mmg selalu hilang alat tulis..(sekarang pun sama). sampaikan kalau ada kerja mewarna takut nak buat kat rumah sebab pensel warna yang tak seminggu beli dah tinggal beberapa batang. pulak tu dalam satu kotak kecik tu kadang2 hijau 2, biru 2, merah takde, hitam takde, habis tertukar dan hilang. mak koi paling hangin kalau pensel warna hilang pasal itulah alat tulis yang agak mahal pada zaman dahulu. sapa2 yang dapat pakai keler Luna yang panjang tu...itu kira dah anak orang ada-ada la tuh...

Si Maisara anak dara Kak Diana ni pulak kesnya hilang pemadam,sebagai galang gantinya ditonyoh dgn jari dgn sedikit campuran enzim emilase. Tapi masa dulu koi ikat getah gelang dihujung pensel sebagai ganti pemadam kalau hilang.

Macam gambar kat bawah nilah rupa pemadam kecemasan zaman koi darjah 1,2,3 dulu. Darjah 4,5,6 dah pandai jaga barang. Darjah 5 dan 6 pulak cikgu dah suruh pakai pen. Haaa..kretip tak. Takat satu dua huruf tu terlayan la pakai pemadam jenis ni...kalau banyak tu...kena la pinjam pemadam orang lain.





Sekarang ni sebijik pemadam tahan bertahun-tahun tak pernah hilang...cuma pen aje yg selalu hilang. Tiap kali gi meeting mesti tertinggal kat meja meeting orang tu. huh...untungla sapa tuan punya opis yang asik anjurkan meeting tu.

1 comments:

Papa Mifz said... [Reply]

ini kegunaan ketika kecemasan bolehlah kan...hehe

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??