Monday, March 18, 2013

Beranak dengan sarung

mak koi cerita, masa koi dilahirkan, koi dilahirkan bersekali dgn sarung. Masa mak cerita tu tak terbayang pun macam mana rupa sarung tu. Tanya jugak macam mana rupa sarung tu...Mak cakap macam plastik, boleh nampak budak kat dalam, tapi tak clear la...lagipun mak cakap, masa koi bersalin tu waktu subuh. Rumah baru pindah 5 hari belum ada api letrik. Pakai lampu minyak tanah jer...jadi tak berapa nampak. Tapi mak kata bulat ajer macam telur...

"Habis tu mak pecahkan macam telur ker?"

"takla..bukan keras macam cengkerang telur tu...macam plastik..liut liut sikit...tapi orang2 tua kata tak boleh toreh pakai pisau...kena siat pakai kuku, takpun pakai gigi"

"Haaa...pakai kuku? Pakai gigi? Sapa punya mak?"

"Laaa...bidan punya la..."

Heh..mana la koi tahu...kot kot kena pakai kuku ayam ke, taring rimau ke....Oh yer..mak koi beranak kat rumah ajer. dibidankan oleh arwah jiran sebelah rumah sebab menunggu bidan kerajaan sampai sangatlah lambat. Yelah zaman tu, takde telepon. Bapak koi pergi panggil bidan naik basikal, nasib baik bidan datang naik motor...Bidan kerajaan datang potong tali pusat

Oleh kerana skang zaman dah moden boleh la koi google rupa sarung budak tu...owhh begini rupanya

Juga dikenali sebagai bayi bungkus


***Orang kata 'bayi bungkus' ni bertuah. pegang apa pun hasilnya menjadi. Nak gelak koi...sbb kalau dapat kat tangan koi...lagi cepat jahanam adalah.

3 comments:

Razfira said... [Reply]

ooo x lemas ke ek dlm tu? hehehe

Nafisa81 said... [Reply]

@Razfira selagi tali pusat tak potong..dia masih macam dalam perut...lepas pecahkan sarung baru ada suara nangis...ni dengar citer mak ajer.

Kesuma Angsana said... [Reply]

oh macam tu ke rupa dier !

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??