Friday, March 15, 2013

Jangan masuk parit!

besok rumah family abang ipar ade jemputan kawen. Adik abang ipar kahwin. Esok juga En. Suami ada kerja sikit kat Batu Pahat, so dalam perjalanan pulang dari bandar batu Pahat bolehlah singgah rumah abang ipar kat Rengit.

Pekan rengit ni kalau dari pontian koi tahu jalan, senang jer...dr Pontian terus je ikut signboard ke batu Pahat. lepas dari Tampok tu, sampai la Rengit. tapi kalau dr batu Pahat, tak tau pulak nak ikut mana.

So, tadi SMS kakak.

SMS koi : "Ngah, kalau nak gi Rengit tu masuk ikut Parit Botak ke...masuk Parit Raja?"

Tau apa jawapannya...

SMS kakak : "Jangan masuk parit. Bahaya. Lainla kalau ko bawak rakit. Ikut jalan raya"

Huh..nyampah.

Dia kata dia pun tatau jalan..esok dah nak gerak dr Batu Pahat, call suami dia...mesti dalam kereta tido je ni...hehe..ngetuk dulang paku serpih.

5 comments:

  1. hahah...
    betul la tu..
    buat apa lalu ikut parit..
    kotor baju nanti..:P

    ReplyDelete
  2. Klu dpd BP, kitorang selalu ikut Jln Senggarang. Tak biasa ikut Pt. Raja. Dari Simpang Rantai BP tu.. terus je, jgn belok ke kiri (ke kiri tu Jln Keluang)..

    ReplyDelete
  3. lawyer buruk la pulak yer...hehe

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...

Post Terhangat