Thursday, March 21, 2013

Tak Romantik tapi Bahagia

Kelmarin koi lupa bawa kunci rumah. En. Suami pula dah inform yang dia balik lewat sikit. Kita call balik nak bagitahu tak bawa kunci tak dapat-dapat...hadoih....heret la budak bertuah 2 orang ni pergi JUSCO taman U. Makan aiskrim, main2 kat playland, beli jajan 'O'. Masa tgh beli jajan 'O' ayah budak-budak tu telefon tanya kat mana...
Inilah rupa jajan 'O'

Lepas tu kitorang 3 beranak pun balik rumah terus...Sampai rumah tgk En. Suami koi tengah siang ikan. Pas solat koi pun tolong kat dapur sambil tu sembang-sembang.

Koi  : Ayah, pas ni depan anak-anak jangan ber'gua' ber'lu' lagilah...

En. Suami : Nape?

Koi : Tadi masa dalam kereta on the way nak pergi Jusco, Si Abang Mukhlis reka dialog untuk kita. Ayah dengar ni...

Abang Mukhlis :

"hmm...mama, nanti bila ayah sampai rumah mesti ayah terkejut tengok semua takde. Mama takde, abang takde, adik takde. Sebab kita nak pergi Jusco ni ayah tak dapat dihubungi.

Lepas tu ayah masuk rumah mesti ayah telefon mama...pastu ayah mesti tanya camni "Mama, lu kat mana"

Lepas tu mama cakap kita kat Jusco kan...

Lepas tu mesti ayah cakap..."Ha..ok...ok...gua dah sampai rumah ni...balik cepat...hati-hati bawak kereta"

Lepas tu barulah kita boleh balik rumah kann...sebab ayah dah bukak pintu rumah...Mama...esok kalau tak bawak kunci lagi pergi Jusco lagi ker???

Koi tanya si abang..."Abang, Gua tu siapa?"

Abang : Gua tu ayahlah...kan?

hadusss...anak-anak dah besar..apa yang kita cakap..apa yang kita buat..semua dia bawak masuk dalam kepala. Kalau koi panggil ayah diorang 'abang' nanti dia cakap "Itu ayah, tu bukan abang..ni baru abang" sambil tunjuk diri dia.

Masa mula2 berkenalan...cakap skema..awak-saya..bila dah lama-lama Lu-Gua pulak. Orang luar dengar macam samseng benor kitaorang laki bini ni. kalau mak/mertua tu memang dah acapkali tegur cara kitorang berbual dan bahasakan diri. Tapi hakikatnya...bila salah seorang drpd kami mula gunakan 'saya-awak'...haaa...tu tandanya adelah yang tak kena.

Suami koi panggil koi mama..sejak dah anak nilah..sebelum ni dia panggil awak takpun panggil beb jer.

Contoh ayat sebelum ada anak:
- Beb, nak makan apa ni?
- Awak...amikkan saya kicap.

Contoh ayat dah ada anak:
- Mama, esok gua ada meeting, balik lewat sikit kot
- Mama, Lu nampak jam tangan gua tak?


Tak romantiknya En. Suami koi kan...hehehe..."tak romantik tapi bahagia"...Bahagia sebab En. Suami koi rajin. Balik meeting pun masih baik hati tolong masak kat dapur. Haa...sambil masak dan sembang mambang dengan dia malam kelmarin...siapla makan malam kitorang...

Ikan goreng siram kuah apa tah...

kailan ikan masin, koi kurang minat..sebab sekarang suka sangat makan timun mentah.





6 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Sweetnya... even berLU GUA, siap masak2kan lagi utk bini.

Pd I, lg ok kalau somi tak romantik.
Kalau "berdarling2" lagi bahaya Dik..
Nanti dgn semua org dia "berdarling".. itu pd pendapat I la...

Nad MamaZN said... [Reply]

Kalu org tak kenal takdiberitau
Mesti igt ganasnye laki bini ni sembang hhehe
Takpela, janji bahagia
Tp tu la kan.. Ank2 ni kopipes dari kita makpak depa
Tu yv bahaya tu huhu

diana said... [Reply]

sweet pee....heheheh

CoCo said... [Reply]

so sweeeettttt... jeles i u hahahaha...

btw kopok o tu kami panggil kopok tayar (^^,)

Aju Mohit said... [Reply]

alolololo, aku kenal ko dari sekolah dan aku tak heran kalau ko ckp mcm tu ngan hubby ko, tapi kan aku baca entry ni aku rasa korang laki bini sweeeeeet sehhhh!!! heheheh

Hisyam Muhibah said... [Reply]

bahan je lah deme bedua..

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??