Tuesday, April 9, 2013

Bantal kecik utk si kecik...

Asal kapas jadi benang, 
dari benang dibuat kain, 
Buat bantal bukannya senang, 
Semua benda nak dibuat main. 

Huh...nak merealisasikan 3 bijik bantal ni pun berpeluh koi...sampai hilang suara jeritkan budak berdua ni...bukan apa..rajin sgt tolong mamanya... Antara cabaran yang mendatang tatkala menyiapkan bantal-bantal ni adalah...

  1. Lawan pedang menggunakan pembaris jahit...
  2. Diam-diam cilok kapur penanda kain...buat conteng dinding
  3. Koi bentang kain...dia sliding atas kain tu
  4. berebut tali tape ukur...ukur kepala, kaki, tangan
  5. Koi tengah gunting kain...ditarik-tarik kainnya..dah senget
  6. Koi tgh jahit...tengah betulkan kain...boleh bebudak ni menyusup bawah meja tekan pedal mesin jahit. terkejut koi tgk mesin jalan sendiri...huuu..bahaya nak oiiii 



ini gambar tanpa sarung

Ini pulak gambar siap sarung...sarung menggunakan 100% english cotton berwarna purple dot dot putih.

acaner la koi nak buat baju ni kalau macam ni gaya anak-anak. En. Suami koi...jangan kata nak tolong larang ke...'haippppp' ker....toleh pun tak. Bila koi cakap...dia kata koi kena selalu menjahit dan potong kain...kalau jarang2 mmg diorang jakun. Kalau selalu diorang dah tak heran. Haiyyaa...mana boleh selalu2. Tak sempat la...koi bukan supermak. supermajuk yelah kottt

Tak sempat pulak nak snap gambar kebaikan dan kerajinan anak-anak koi membantu mamanya menyiapkan kelengkapan adik babynya.


9 comments:

diana said... [Reply]

nama pun hero...kan??hehehe

Aju Mohit said... [Reply]

hahahahahha dapat aku bayangkan situaisi ko masa tu yan, huii betul2 menguji kesabaran kan, akhirnya berjaya juga siap bantal tu ye

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

hehehe... meriahnya you all anak beranak.

*Jelous tengok mesin jahit tu, mcm nak beli je.. tp takut nt sekali dua pakai terus terbiar tak menjahit2 lg.

Lizzie Yasmin said... [Reply]

owh nak bantal kabu....

Nafisa81 said... [Reply]

@diana hehe...sikit hari lagi akak pulak perang dgn adam..dgn maisara perang mulut jer

@Aju Mohit rasa nak nangis sbb mama takde orang backing...semua geng ayah

Nafisa81 said... [Reply]

@Miss Mirror a.k.a Sam
takyah jeles...murah je...beli la satu...agak berhabuk letak kat mudah dot com

@Lizzie Yasmin
nak ker?? tapi lambat la nak siap...hahah...

Kesuma Angsana said... [Reply]

rajinnyer,,, cantik kaler tu !

Namee Roslan said... [Reply]

wahwah..boleh buat tempahan jugak kak ! hehe :D

Nafisa81 said... [Reply]

@Namee Roslan
tempahan? nak siapkan 3 bijik pun separuh hari...hehehe

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??