Monday, March 31, 2014

Catuan air..wajarkah mencalut?

Terbaca satu status rakan yang tinggal di Selangor yang memaki hamun kerajaan PKR kerana catuan air diteruskan hingga April.

Keluarla segala dafuq..kiemark..halam jadas semua..Ayoyo...

Pada koi...
Air paip tu asalnya dari air hujan...
turun ke bumi...jadi sungai..
dari sungai disedut..dinyah kotoran semua...
masuk tangki...
pastu baru distribute kat user semua...

Asal asal air paip tu...
Allah yang bagi...

Wajarkah kita memaki hamun kerajaan...
tak kisahla apa kerajaan sekalipun kan..
masa kerajaan Selangor bagi 20m3 air percuma...
takde pula mekacih nya...
masa dicatu..
Allahuakbar...berbakul seranahnya

Bila ada rakan lain memberi komen..
catuan air akibat kemarau..
paras air tak cukup untuk sedutan
jawapannya...bukan sbb kemarau sgt...sbb empangan kecik..buatla besar sikit len kali..
ohh...apakah membina empangan semudah membina banglo 3 tingkat??
Dengan sungai yang tercemar...
Kalau masih seperti sungai di pahang..lainla...

Kisah selangor tak cukup air ni...
berlaku setiap kali musim kemarau dari zaman dulu dulu lagi
sememangnya negeri selangor padat dengan penduduk
Dengar katanya dulu2
pahang buat empangan Jaleh di raub utk salurkan air le selangor
tak tahu apa kabar empangan tersebut

Berdoalah semoga krisis air ini tidak berpanjangan

3 comments:

LydSunshine said... [Reply]

Kalau dah benci tu, buat la apa pun... tetap kena calut maaa..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said... [Reply]

seb bek kt tmpat sy lom kena catu lg... alhamdulillah :)

nita said... [Reply]

moh kita berdoa yang baik2 je ye.. setakat ni Alhamdulillah, walaupun tempat saya kena catuan air tapi bekalan tangki masih berbaki harap takdelah masalah..
memang tak wajar nak mencalut pun.. wat tambah dosa jep...

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??