Thursday, July 17, 2014

Bahaya ni...

Pergi mana mana diperhatikan orang...
Oh ..ini sangat bahaya...
sampai ke detail alamat...no tepon
..gambar rumah pun orang publish kat Internet. ..
ini mendedahkan diri wanita ini kepada bahaya. ...
betul tindakan dia kat uncle tu salah..
tapi ini tak bermakna kita perlu telanjangkan setiap detail diri perempuan tu...
dia seorang perempuan. .
dalam keadaan marah...
mudah hilang kawalan. .emo kata orang sekarang...
Ini perkara yang nyata kerana sememangnya Allah berikan wanita 9 nafsu...1 akal..
tapi dalan keadaan tak bersedia...
Wanita adalah selemah lemah makhluk...
takkanla dia tidur peluk steering lock kann?
Ada baiknya cik Kiki pindah rumah...
duduk kondo yang ada pengawal keselamatan...
sampai le tengah malam ada lagi ya pergi skodeng rumah..
amik gambar...publish...
bimbang esok lusa jadi pula kejadian yang mengerikan..
semoga Cik Kiki tabah dalam berhadapan dengan ujian ni...
lebih muhasabah diri...
Banyakkan istighfar...
Zikir Ya Latif....semoga Allah mengurniakan hati yang lembut kepada kamu untuk
menjadi lebih pemaaf...

2 comments:

  1. zaman sekarang nie mudah untuk memperoleh maklumat dan juga mudah untuk menyebarkannya..kita kena berhati hati...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. itu la kan...
    berjaga-jaga la kita jugak
    hidup dah tak aman
    lagi-lagi bila ramai dah nampaknya terlalu bergantung dgn alam maya
    mcm2 bleh jadi bila dah keterlaluan camtu..

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...

Post Terhangat