Thursday, September 18, 2014

Kembara mengandung kembar: 3

Semalam dah jumpa pakar bius...
Masa czer nanti dia bagi bius separuh badan...
Kata nak bincang...
Tapi koi rasa dia yang buat keputusan...
Pastu ceritakan keburukan bius penuh...
Dah tu...
Doktor tu koi tgk lahir tahun 1988...
Eh...muda muda doktor sekarang...

Semalam ada satu doktor nak ambik darah...
Punya la lama...
Dua kali cucuk kiri...
Dua kali cucuk kanan...
Yang kali ke 4 baru berjaya dapat darah dgn selamat...
Yang lain tu...
Dapat..tapi bila pindah kan dalam botol...
Darah jadi beku...'cloth' dalam bahasa mereka
Habis lebam tangan koi...
Baik suh misi je ambik...

Tiap tiap hari...
Kena wat ctg...
Check graf jantung anak...
Dua kali sehari...
Lenguh weh...
Satu twin 20 minit..
Dua orang...40 minit...
Kadang kadang tak jumpa heartbeat dia kat mana...
Sejam juga terbaring...
Sakit pinggang...
Kat bawah ni gambar alat ctg tu..
Dia ada pula plug yg dilekapkan ke perut koi..
Tapi koi tak snap la gambar perut koi....
Fungsinya utk ukur heartbeat baby...
Kebanyakan ibu ibu yg pernah melahirkan anak..
Pernah je tgk mesin ni kann....

4 comments:

Rohani Hashim said... [Reply]

Skrg dh berapa minggu. setiap hr ke cek jantung tu.hehe hany prnah baca psl ctg tp xprnah tgk lg le.kikiki tp lama kan trbaring tu...hisssh sakit belakang kan.

LydSunshine said... [Reply]

dulu masa koi bersalin pun, doktor pelatih berapa org cuba cucuk tangan. tak berjaya, pun lebam2 tangan. kali ke 5 cucuk baru berjaya.

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Triplet?. Ya ke Nafisa?.
Baca entry berkali2 pun masih tak faham lagi ni..

Kalau betul.. tahniah dan jelous!.

Aju Mohit said... [Reply]

doc muda tu mesti tgh housemanship atau trainee, masa belajar bukan hari2 ngadap patient, sudahnya nurse juga yang tolong ya

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??