Friday, October 31, 2014

Masuk lif tekan sendiri

Masa cukur rambut kembar minggu lepas...
Ada la beberapa orang jiran mertua koi yang datang memeriahkan suasana...
Asalnya makcik makcik ni semua rewang masak...
Sbb petang nak wat doa selamat untuk kembar...
Tapi saje la diorang datang ke ruang tamu tengok kembar bercukur...

Okeh..yang tu takde hal sangat...
Yang sedikit annoying...
Bila ada satu makcik tu dok puji cucu sendiri...
Anak koi si Aril ni kan baru berjalan jatuh...
Nak compare dengan cucu pompuan dia
Yang tua dua bulan dari Aril...
Aril memang kalah..

Tapi normal je kalau budak pompuan pandai dulu...
Tak habis habis habis puji cucu dia sendiri...
Kalau setakat bercerita...
Tu lain...
Ini setiap satu cerita disertai dengan ayat...
"Bijak budaknya...."

Contoh ceritanya...

"Ibu dia baru pegang periuk...dia dah ambik pinggan...lepas tu cakap....bu,nak mamam...bijak budaknya..."

"Kalau naik kereta..takmo duduk dalam kerusi nya lagi...nak berdiri...bila ibu dia pegang...dia kata tayah pegang la bu...bijak budaknya..."

Heh...tak kisah nak puji anak cucu sendiri tinggi langit pun...
Masalahnya...
Dalam majlis orang...
Hormatla sikit...
Ni ustaz sibuk nak selawat sambil cukur budak...
Dia sibuk puji cucu dia...
Ustaz nak baca doa...
Cerita dia takde noktah noktah juga...
Dia tarik napas je..
Cepat cpat Ustaz baca doa...
Yang koi nak tergelak tu...
Habis je ustaz baca doa...
Cecepat sambung balik puji pujian kat cucu dia...

Koi tanya juga kat kakak ipar koi...
Cucu makcik tu sorang je ke.?
Taklah...ramai..
Anaknya semua berjaya ke?
Alah biasa biasa je...
Kakak ipar koi kata...
Dia memang gitu...
Satu kampung tahu takde orang boleh lawan dia bab puji anak beranak sendiri...
Koi rasa ek eleh betul...
First time koi jumpa orang camni....
Meluat tapi bila fikir fikir balik...kelakar juga...
posted from Bloggeroid

0 comments:

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??