Thursday, November 20, 2014

Tertekan atau tekanan?

Kepenatan...kelesuan..keletihan...semua ada...
Kalau boleh minta mc...pada sapa koi nak bagi mc tu...boleh ke diterima?
Setiap hari tido hanya beberapa jam...
Anak kembar koi tdo malam kurang nyenyak...
Kadang kadang tak tido pun...
Kalau tak tido..tapi tak menangis takpe juga...
Ini..bila koi riba dia diam...
Bila letak atas tilam...nangis...
Kalau sorang dah tido...dengar lagi sorang tu menangis...ish...dan dan la dia nangis juga...
Masa tu memang koi kelam kabut...

Tak tido sepanjang malam walaupun badan penat sangatla menggangu kewarasan akal...
Rasa nak menjerit...
Rasa nak nangis kuat kuat sambil guling guling...
Rasa nak hantuk kepala kat dinding...
Rasa nak hantar anak balik kampung...
Semua rasa ada...
Paling teruk rasa nak minta cer**...
Huhu...cepat cepat istifar...

Koi rasa koi ni dah separa meroyan...
Siang siang buat kerja rumah...layan anak anak...
Anak anak semua sedang membesar...
Contohnya..
Yang sulung minta ajar kerja sekolah...
Yang no 2 tumpahkan air...
Yang no 3 nak tido..minta ditepuk...
Yang kembar biasalah...baby...kejap tido kejap jaga...
Bila nak hujan..dah teringatkan kain pula...
Bila semuanya berlaku serentak...
Telinga rasa berdesing..kepala rasa berpusing...dah la malam koi tak berapa tido...

Kadang kadang koi bagi juga sedas dua budak budak ni...
Sebab betul betul rasa tertekan dengan perangai diorang..ada ada je benda nak dibuat...
Suruh mandi..main sabun sampai habis sebotol....
Isi air dalam botol floor cleaner...
Berebut mainan..buku..dengan adik..
Pecahkan gelas kaca..
Arrghhhh....tensen.

Buat kerja dengan emosi tak stabil mengakibatkan banyak pinggan mangkuk gelas cawan yang terkorban...
Habis kena hempas....

Kalau ayah diorang ada..ok la sikit...
Sebab diorang semua akan kerumun ayah je...
So takde la benda benda pelik yang dibuat...
Tapi bila ayah dia balik kejap pastu minta nak keluar balik sbb ada hal dengan kawan...
Koi terus rasa bengang gila..
Koi rasa kawan dia selfish sungguh..
Tak nampak ke laki koi tu ada anak kecik kecik....
Sbuk nak ajak keluar ngeteh la..main bola la...
Macam tk boleh tangguh lagi dah...

Ya Allah..tabahkan hatiku dalam membesarkan anak anak...
Ya Allah ...berikanlah kesihatan dan kekuatan akal fikiran serta tubuh badan kepadaku

1 comments:

LydSunshine said... [Reply]

Ya Allah, koi baca pun dah pening Yan. Koi ada teringin nak dpt anak kembar, tp bila baca kisah aok ni koi rasa mcm takut plok. Koi ni dah mental lemah. heheh.. Apa2 pun harap bersabor la ye. Suami mmg gitu. Bila kawan ajak, takkannya nak kata tanak. Sbb nak jaga airmuka dia dan nak tunjukkan yg wife dia jenis supporting.

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??