Tuesday, December 9, 2014

Ada bapak pun tak guna..kesian ....

Hari yang agak menyedihkan...
Ye...memang koi sedih...
Kakak kepada suami koi meninggal pada pada 29 Januari 2013 akibat kanser...
Hari ni..
Anak sulung allayarhamah dibicarakan atas kesalahan menunggang motor orang tanpa lesen...
Atas kesalahan itu juga...
Dia dijatuhkan hukum penjara 3 tahun kat Sungai Besi

Koi sedih gila sebab bapak budak tu tak nak jamin anaknya..
Sanggup dia biarkan anaknya masuk penjara...
Alasannya...
Biar jadi pengajaran...
Pengajaran ye...?
Selama ni ko tak pernah didik..tegur...ajar budak tu...
Bila dia buat salah...ko tak ambik port langsung..
Dah sebulan dia merengkok dalam penjara Kluang sementara menanti hari bicara...
Hari ni...
Ko terus lepaskan tanggungjawab ko sebagai bapa...
Sampainya hati...

Koi sedih...
Sebab budak tu bukan budak jahat...
Dia cuma kurang kasih sayang...
Ibu dah meninggal...
Ayah dia dah pun kawen baru belumpun setahun pemergian ibunya...
Koi pernah angkut dia bawak balik kampung Raub...
Memang takde masalah bawa diri kat rumah koi...

Selepas bapak dia dah kawen baru...
Budak tu memang terabai..
Sampai hati dia tak jamin anak dia...
Padahal allayarhamah isteri dia...
Pergi dengan meninggalkan wang epf dan socso...
Selepas pembahagian oleh Amanah Raya...
Si suami dapat 24k...
Buat kawen baru seyyy...
Setiap bulan...dapat duit Socso 3 ratus lebih...
Tapi anak anak....ko abaikan...

Mak mertua koi pergi mahkamah...
Nak ikuti pebicaraan..
Tapi...hanya ayahnya saje boleh masuk...
Masa kat luar mahkamah...
Mak mertua koi terhegeh hegeh pergi kat menantunya tu...
Hulur salam...tapi tak disambut pun...
Dia alih pandang dan berpeluk tubuh...
Menangis mak mertua koi...
Memang celaka la lu hanafiah hasan...
Ngko tak ingat sapa yang tolong masa lu susah...
Ngko tak ingat duit sapa yang bayar deposit keta ngko...
Dasar pelesit...
Sampai hati ko buat macam tu kat mak mertua ngko sendiri...

Koi sedih...
Budak umur 17 tahun nak disumbat dalam penjara...
Bercampur dengan pelbagai penjenayah...
3 tahun tu lama tu...
Koi tak paham bapak jenis apa ntah...
Ngko tak bagi duit belanja...
Ngko kata budak tu malas sekolah...
Macam mana dia nak pergi sekolah kalau ayah nya wat derk je...
Selama hayat ibunya ada...semua ibu yang buat...
Ibu takde...anak anak merempat...
Sorang dengan atuk sebelah bapak...
2 dengan nenek sebelah bapak...
1 dengan bapak sedara sebelah ibu...
Bapaknya jaga bini baru je....
Dah macam bapak ayam...






Hanafiah bin Hasan...
Koi doakan ngko bahagialah dengan bini baru ngko tu....
Ya Allah Ya Tuhanku...
Janganlah engkau kurniakan zuriat lagi kepada Hanafiah bin Hasan setelah penganiayaan dan pengabaian yang dilakukan kepada anak anaknya...
Aminnnn...

5 comments:

LydSunshine said... [Reply]

Uih.. Yan, ni entry berani mati ni. Semoga Hanapiah Hasan tu berubah dan insap la satu hari nanti.

Bagi koi, biar la anak sedara aok tu masuk penjara. Aok jgn salah faham, maksud koi... penjara tu sebenarnya baik juga. Banyak ilmu yg dia boleh belajar dalam tu. Cuma kena ada org yg encourage dia supaya dia nak belajar masa kat dlm tu. Drpd dia duduk kat luar dan tak tentu hala berkawan dgn org2 jahat kat luar ni. Aok boleh nasihatkan dia utk amik kelas yang boleh ambik exam kat dalam penjara.

Err.. nape sorang pada atuk belah bapak dan 2 org pada nenek belah bapak? Dah berpisah ke atuk dan nenek mereka? Kesian betul anak2.

najihah sahami said... [Reply]

semoga Allah lembutkan hati dia untuk bertaubat. huhu...awak duk temerloh ye?

Hisyam Muhibah said... [Reply]

hidup ini ujian. ujian yang diberikan atas kemampuan kita untuk menghadapinya. keh simpati dan mendoakan yang terbaik untuk oakmer semua..

Nafisa81 said... [Reply]

@LydSunshine
Oh..tu nenek sedara bebudak tu...yakni Mak Long kepada Hanafiah Hasan

QasehnyaRania said... [Reply]

Allah siannya.
pengajaran apa nya.
betul juga apa yg lyd katakan tu tp sian la.naoe abpa buat mcm tu.dpt.duit peniggalan arwah isteri patutnya guna la utk ank ank.ni pi nikah lain haishhhhh.

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??