Thursday, December 11, 2014

Nak masak apa ye hari ni?

Anak2 koi...
Lebih kurang macam koi masa kecik juga..
Susah nak suruh makan...
Sampai tak tahu nak bagi makan lauk apa...

Tapi yang no 2 ni lebih kronik..
Tiap hari nak makan nasi kalau lauk telur...
Telur pulak harus telur mata kerbau aka telur goyang aka half cook.
Goreng ayam pun dia tak usik...
Ikan ikan pun tak makan...
Sayur lagilah...
Bak Ayah dia kata...
Nampak sayur macam nampak hantu

Kadang kadang tak tau nak masak apa...
Sebab bukannya diorang nak makan..
Masak sup ayam pun...
Ambik kuah je...
Dah tu..mama jadi tukang perabis lauk...
Mana tak makin montelnya..

Kadang tu...bukak peti ais...termenung kejap...
Pikir apa nak masak...
Ayah diorang masak apa pun ok...tapi budak2 ni...
Kita punyalah masak siakap 3 rasa...
Kerapu stim bagai...
Tetap dia suh goreng telur juga...
Kalau ayah diaorang ada kat meja makan tu...
Disuruh makan diorang makan...
Dengan linangan air mata..telan tak kunyah...
Tapi koi tak sampai hati pula tengok anak menangis time makan....
Tak tahu macam mana nak suruh makan lauk selain telur...



3 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Nak kena bagi makan appeton je tu!!. Grenti menambah2.

QasehnyaRania said... [Reply]

kena cri idea kan bg dirng minat lain selain telur.
in shaa Allah perlahan lahan pasti boleh.jgn mmaksa sian dorng nanti

LydSunshine said... [Reply]

Buat macam Bento Yan. Hahah. Kalau sempat le.

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??