Monday, December 8, 2014

Semakin lama, semakin....

Ntah kat mana koi terbaca ada orang lelong duit siling 50 sen tahun 1968 dengan harga hampir 10k...
Pastu koi jumpa siling tahun tu yang ada alur kat sisi duit siling tu..
Rasanya masa koi kekecik dulu biasa je jumpa siling tu...
Nilainya tetap 50 sen..
Bersamaan semangkuk penuh mee goreng atau sepinggan nasi lemak di kantin sekolah...
Tapi..tengok nih...koi jumpa kat mudah...
Hahaha...




Takpelah...koi lom minat nak jadi peniaga barang antik...

Selain tu...koi ada gak simpan duit singgit lama...
Dan juga duit 2 ringgit...
Dan juga semangkuk duit siling 1 sen
Saje simpan untuk tunjuk kat anak anak nanti...

Mak koi pernah menyimpan pelbagai jenis siling peringatan...
Ada yg bercetak gambar Allayarham Tunku Abdul Rahman...
Ada gambar bendera...dll...
Tapi sayang...koleksi tersebut telah hilang tanpa disedari sesiapa...
Sungguh tak bertanggungjawab...
Tak tahula siapa yg merembat...






3 comments:

hainom OKje said... [Reply]

Mak mertua okje suka simpan simpan benda gini, stem pun dia suka simpan....Memnag berharga kan benda antik ni.... Sekejap jer dah boleh kaya ni AK hihi

LydSunshine said... [Reply]

simpan Yan, bior lagi tinggi naik harganya. Ada ke org sanggup beli duit syiling tu dgn harga rm10k?

QasehnyaRania said... [Reply]

duit kertas mcm di atas saya ada jga simpan.
smpan dlm frame je.hihi..

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??