Tuesday, October 6, 2015

Chicken pox :Part 2

Masalah lain bila kena demam cengkering ni adalah...bab makan..

Si Umar Mahfuz ni makan nasi lauk telur goreng mata je tetiap hari...
Lauk lain memang payah sikit bak masuk...
Adoihh...
Tak tahu nak kasi makan apa...
Abangnya si Mukhlis makan bubur nasi dengan kicap masa kena tu...
Mahfuz pula tak suka bubur nasi...tak suka ayam..tak suka ikan..daging...dll...
Suka telur je...

Last sekali...
Teringat dia suka kentang...
Hari hari la lauk kentang tumis air je...
Kat johor ni panggilnya bening kentang...
Bawang merah kecil, bawang putih seulas tumis dgn minyak sikit...
Masuk kentang,air dan garam...
Tu la lauk dia sampai baik...

Alhamdulillah...dah baik..
Adik kembar pun beransur pulih...
Tapi Sarah dengan Aril masih dikuarantin...
Nnt akan jangkitkan orang lain pula...
Koi tak kerja takpe la...
Kalau parent yang kerja tu kan...
Nak kena amik cuti...
Dah sah la Taska tak bagi hantar anak anak sakit kan...
Nnt habis satu taska berjangkit.....

3 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Kesiannyaaaa lahaii..
Sebab Auntie Mirror pernah kena
dan ianya sgt menderitakan.

Moga cepat sembuh semuanya.

Raz said... [Reply]

get well soon!

LydSunshine said... [Reply]

Ya Allah. Dugaannya. Semua kena. Kalau mak yg kerja mmg lama la kena amik cuti. Sebab berganti2. Kalau semua kena serentak jimat sikit la cuti. Harap2 semuanya dah sembuh wakt koi baca entry ni.

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??