Tuesday, November 9, 2010

Meniti hari di Taska d'Ceria

Hari ni hari ke-6 anak2 koi duduk Taska...dan keadaan masih belum berubah..tiap2 pagi nangis...bila time ambik koi tanya pengurus taska tu...dia kata..taknak makan..taknak tido...merengek sepanjang hari...

Kesian pulak la koi kat Umar Mukhlis ni...sebab dia dah 2 tahun dok kat umah pengasuh lama tu..dah lama sangat. Lagi pulak dimanja-manjakan oleh pengasuhnya. Memang la dia teringat ingatkan keluarga angkat dia dulu tu...tiap2 ari mintak enset ayah dia..nak tengok video klip yang ayah dia rakam masa dia tengah main2 kat sana...tengok video klip sampai tertido tido...

Semalam masa ambik jalan pon dah tak betul..terhoyong hayang...sebab taknak tido. Taknak makan. Padahal malam sebelum tu tido lewat. Adoiii..kesiannyer...camne ni?? Takkan nak hantar balik rumah pengasuh tu...?

Adik dia si Umar Mahfuz pulak okay okay jer pengurus taska tu cakap..tak menangis pon...main jer..time tido...tido...time makan...makan..hari pertama dengan kedua jer adik menangis..lepas tu dah takde apa dah..pagi tadi koi hantar..letak je adik terus dia jalan pergi kat mainan...

Koi pulak rasa lebih senang dia di taska ni...selain faktor2 yang tak boleh koi ceritakan di sini..Taska ini juga amat2 dekat dengan rumah koi...jalan kaki pon boleh amik...keluar lambat sikit pon takpe...jadi kesimpulannyer memang eloklah dok kat taska ni...tapi rasa kesian tengok anak rindukan orang2 kat tempat pengasuh lama dia tu yang sedih tu...

2 comments:

Hisyam Muhibah said... [Reply]

biasalah tu bila tuko tempek jaga.. emak nye lah hok kene korben lebeh siket.. kena selalu cakok ket anok teh.. dia doh beso, kena pegi sekuloh pulok.. sekali sekal oak bawok lah dia jejalan ke rumah pengasoh dia teh..

Zura said... [Reply]

anak sulung memang mcm tu kot? dia lebih ske bersama org yang dia dah biasa..selalunya si adik ni lebih berdikari n berani pasal abgnye ade...heh heh heh.. agoknye ler...

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??