Showing posts from 2011Show all
WW: Gerhana Bulan..Maha Suci Allah...
Pin it

Read more
Bayaran penulis "Ombak Rindu" tak setimpal
Pin it

Artikel ini adalah copy paste dr --> By Nadia Najib | Cinema Online – Wed, Dec 7, 2011 5:01 PM MYT 7 Dis - Kehebatan filem "Ombak Rindu" tidak perlu disangkal lagi apabila berjaya mendapat kutipan RM 4 juta dalam masa 4 hari, tetapi penulis novel tersebut tampil kecewa atas tidak dap…

Read more
Nak jugak Ombak Rindu...
Pin it

sana sini situ...blog..paper...fb..semua citer pasal Ombak rindu...review selepas menonton..koi? koi pun tak ketinggalan endak jugak bercerita pasal Ombak rindu...Novel Ombak Rindu ni koi ingat koi baca lebih kurang lapan tahun yang lalu...masa tu masih bujang dan tinggal menyewa bersama rakan di T…

Read more
Buku Grolier
Pin it

terima kasih utk gambar http://mamaadablog.blogspot.com/ pernah dengar grolier tak?? haa..koi dah terbeli set grolier ni...benda ni mmg koi dah lama idam-idamkan....apa benda nya Grolier ni...hmm..nak diterangkan mmg susah...tapi utk orang yang tak pikir dua kali untuk beli buku...berhutang pun t…

Read more

Berkongsi sedikit ilmu... dari JAKIM. Mandi wajib yg betul Mandi wajib merupakan perkataan yang mudah disebut, tetapi jangan terkejut jika dikatakan banyak umat Islam di tanahair kita yang tidak sah mandi wajibnya kerana tidak melakukannya dengan betul. Untuk melakukan mandi wajib yang betu…

Read more
Jom kira pasir pulak…
Pin it

wahh..tajuk….kira pasir…adakah kita akan mengira setiap butiran pasir?? oh tidak….ini adalah sebagai panduan unuk dapatkan berapa banyak pasir atau crusher run yang perlu di order dalam satu satu projek. tapi kaedah ini tidaklah begitu tepat kerana ianya adalah anggaran sahaja…walaupun begitu iany…

Read more
Aku bukan Bomba....haha
Pin it

hari Khamis 17 nov 2011 yg lalu, koi berpeluang mengikuti ujian kecergasan dan pancaindera untuk jawatan pegawai Penguasa Bomba gred KB41. pukul 8 tu macam biasala ada briefing sikit sikit..lepeh tu isik borang...borang akuan..yelah..manalah tau kot-kot tgh ujian tu semput ke..jantung terhenti ker.…

Read more
Jom kira kayu
Pin it

entri koi hari ni khas untuk rakan2 seperjuangan koi...sapa sapa yang tak tau lagi cara cara kira kayu atau formula untuk convert kuantiti kayu dari batang ke ukuran berat... ukuran berat ni diperlukan untuk order kayu kat kilang. kalau projek besar besar kita order kat kilang pakai ukuran berat.…

Read more
Air botol...
Pin it

selepas bertahun-tahun minum air dalam botol mineral tu baru ari ni koi tau yang beza antara air mineral dengan air minum boleh dibezakan dengan mudah melalui warna tudung botol tu...selama ni koi panggil semua pun air mineral...kalau ada tulis air minuman barulah tau tu bukan air mineral. selalu k…

Read more
Pantai Air Papan, Mersing, Johor Darul Takzim
Pin it

kerna termakan dek kata2 seorang sahabat, En. Suami koi membawa kami sekeluarga ke Pantai Air Papan, Mersing....huhu...siap siap masak dalam kul 9 kitorang gerak..ikut jalan lama Kulai-Kota Tinggi_mersing...sampai kat simpang kat kota..koi dah bising2 pasal jauh sangat nak ke Air Papan...baik ke De…

Read more
WW: Tandas Sekolah Rendah Sultan Ibrahim, JB
Pin it

cantikkkann???bersihhh....

Read more

Catatan hari ni dikorek korek dari emel lama yang dah bertahun usianya,..nak kreditkan pada sapa pun tak tahu..jom kita baca sama sama... Baguslah kalau kita sudah tahu akan perkara ini sekurang-kurangnya kita tidak cepat melenting jika berlaku apa-apa isu antara kaum ADAM dan HAWA dan saya juga i…

Read more
Sakit gigi: Part 2
Pin it

Entry hari ni merupakan kesinambungan entry tahun lepas ..selagi gigi geraham bongsu koi tu tak dibuang,..selagi itulah kesakitan yang koi alami ini akan berulang-ulang...tapi bila memikirkan kena operate gusi untuk buang gigi tu...haduuu...takut betul dibuatnya...tapi dari sudut lain, sampai bila …

Read more
WW: My 2nd Umar
Pin it

.

Read more
Pantai Kemasik, Terengganu Darul Iman
Pin it

last weekend koi and family and mertua pergi ke negeri Terengganu darul Iman...menziarahi adik ipar koi yang baru sahaja dipindahkan kerja dari Jengka ke Kemaman...so, sajelah jalan2 tengok tempat baru dia... dari Segamat hari Sabtu pagi2...sebelum tengah hari kitorang dah sampai rumah dia...lauk …

Read more
WW : Nantoknyaaaa...
Pin it

Read more
WW : Western Breakfast vs Sarap Jawa
Pin it

Read more
Jewer
Pin it

cara sebutannya adalah dengan menebalkan bunyi idgham 'J' supaya kelihatan seperti menantu kesayangan Wak Saliyah...hahaha...Wak Saliyah tu mak mertua koi yer tuan tuan dan puan-puan...makanan yang berasaskan tepung gandum ni koi jumpa setelah sah koi menjadi menantu orang Jawa Segamat...…

Read more
Wordless Wednesday: Western....
Pin it

western breakfast at Sugar Craft cafe, Danga Bay....tak kenyang pun...hahaha..sbb perut koi ni perut melayu.

Read more
Coklat Kak Effa
Pin it

Effa Mybaby is now kemaruk to make homemade Chocolate...wawawa....kalah koi dia punyer dia design coklat skang ni...okeh...layan gambar2 jer... **gambar2: facebook kak effa...utk sebarang tempahan coklat...sila hubungi koi...

Read more
Cara buat Cornflakes Coklat 2
Pin it

hai...bertemu lagi kita dalam rancangan masakan...Apaaaaa kedodol?????.... hahaha...ayat ni merupaka ayat favor kak Effa..my soulmate...soulmate? opismate daa... Masukkan cornflake ke dalam coklat yang telah dicairkan. Godakkan/kacau cornflake sehingga rata bersalut coklat Masukkan corn…

Read more
Cara buat Cornflakes Coklat
Pin it

raya dah nak habis baru sibuk2 nak buat kuih raya...haha..kuih yang koi nak persembahkan ini adalah kuih orang tak berapa rajin....kuih ni juga dikenali sebagai kuih raya takde oven...hmmm....sesuai untuk student2 di hostel dan juga kolej... Cara mencairkan coklat cara2 membuatnya adalah de…

Read more
Nasik lemak...
Pin it

setelah lebih sebulan tak sarapan nasik lemak..akhirnya koi tumpas jugak...bersarapan nasik lemak kat madam pat hari ni...yummm...tak sedap mana pun..tapi keinginan nak makan tu aje yang lebih...huhuh....macam mana nih...nak pakai jusmate 5 ke lactolite...sebab rasanya aku tak nampak gemuk sangat..…

Read more
coklat ketupat untuk rayaaaa....
Pin it

semalam hari minggu dan koi tak kerja...inilah projek koi kat rumah semalam..buat cokcolat...kiut takk??kiut kannn....macam tangan yang membuatnya...hahaha... sekilo coklat dapat banyak ni ajerrr.... inilah ukuran perbandingan coklat ni...kena kunyah yer...takboleh telan begitu saja..kang te…

Read more