Semai Orkid
Pin it

Walaupun sekatrang dah musim keladi.. Tapi MY dan suami masih lagi menyemai orkid di halaman rumah... Belum terjebak dengan keladi keladi... apalagi keladi kayangan.. memang tak laaa... Keladi yang ada kat rumah ni pun.. dah banyak yang mati dikerjakan kucing dua ekor tu... Semua orkid ni... Suami …

Read more
PSV Tahun 1 Rumah Burung
Pin it

Antara 2 biji rumah burung ni... Boleh tahu yang mana kembar lelaki, yang mana perempuan punya kannn... Sebab ni lah kat rumah MY banyak kotak kotak terpakai... Nak simpan, semak... Nak buang, takut anak nak pakai... Kejap subjek PSV nak guna kotak terpakai.. Kejap subjek RBT nak guna kotak... Keja…

Read more
MY Masak Begedil kentang vegetarian
Pin it

Oleh kerana mak mentua MY langsung taknak makan lauk berasaskan ayam dan telur... Mama Yan puas juga fikir fikir apa lagi makanan yang sesuai untuknya.. Tu yang terfikirkan bergedil kentang tu... Kentang pun memang banyak kat rumah sebab boleh katakan hari hari lauk kentang tumis air ... kentang tu…

Read more
Mop Norwex
Pin it

Dah lama nak beli mop baru... Dan akhirnya... MY memilih Norwex sebagai pembantu... Selama ni... Ada kakak ipar MY yang bantu kerja kerja di rumah. Tapi sekarang, Kakak ipar dah balik kampung jaga mak dan bapak mentua yang dah tak sihat. MY beli 1 set mop dan bulu ayam moden. Melampau tak? Hahaha..…

Read more