Showing posts from October, 2015Show all

Menguap dalam Islam : Daripada Abu Hurairah r.a, bahawasanya Baginda Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah s.w.t suka orang yang bersin, dan membenci orang yang menguap. Maka apabila seseorang kamu bersin, lalu dia mengucapkan 'Alhamdulillah', maka adalah …

Read more
waffle perasan Mama Yan
Pin it

Gigih tau koi memenuhi keinginan anak anak nak makan waffle tak kira masa ni... Nasib baik la segalanya berada di hujung jari.. Semua bahan bahan pun ada... Resepi pun ada.. Jom kita bermula deras Mula mula kita pukul dulu sampai dia gebu... Cantik tak cara koi pecahkan telur... …

Read more
Typo semakin menyeramkan
Pin it

Semakin hari...makin banyak typo typo yang menyeramkan... Hari tu... typo-yang-menyeramkan Kali ni...makin seram...kikiki S

Read more
Daiso, Mr DIY dan kedai RM2
Pin it

Sebagai wanita ... Koi memang tak dapat elak kegemaran berkunjung ke kedai kedai seperti Daiso dan Mr.Diy... Mungkin aokme pun sama macam koi... Takde apa pun yang nak dibeli... Tapi...jalan...belek...angkat...letak... Nanti jumpa la apa benda yang boleh dibeli utk kegunaan di rumah... Kalau …

Read more
Sosej Roll
Pin it

Anak anak ni suka request makanan tak kira masa.. Nak roti tengahari... Nak nasi dengan telur goreng pagi pagi... Nak aiskrim milo malam malam... Haishhh... Ni minta nak roti gulung dgn sosej utk mkn mlm... Pdhal dah siap masak dah..  Mula mula...rebus kan sosej... Sambil tu ge…

Read more
Kisah telur ayam...
Pin it

Kat pasar taman u ni...ada gerai yang jual telur je.. Macam macam jenis telur ada... Telur ayam..telur puyuh..telur itik..telur masin...ayam kampung dan macam macam lagi lah... Koi suka juga beli telur di gerai tu dulu dulu... Sbb telurnya fresh...tahan lama sikit kan... Tapi..masalahnya non m…

Read more

koi jarang jarang tengok tv sekarang.. tapi gegar vaganza koi tengok la juga...hehehe.. ni musim kedua...musim pertama dulu koi tengok sbb ex bos masuk... kali ni tgk sbb macam best dengar lagu lagu lama... imbas memori gitu... Siti Nordiana - madah berhelah nyanyian asal Ziana Zain dato ram…

Read more
2 bulan berPBE
Pin it

Selama 2 bulan koi pakai korset ni...memang terasa la perubahannya...  1. Keyakinan makin bertambah sebab badan makin slim kann  2. Postur duduk dan berdiri makin betul. Kurang dah membongkok. Bila postur dah betul..otomatik kurang la kebas atau sesemut pada kaki atau tangan...  3. Banyak sen…

Read more
Gubahan ferrero rocher..
Pin it

Bukan gubahan koi... Jumpa di fb dan koi rasa sgt menarik... Gold and cream... Yang pasti...takyah la berharap en.suami bagi... Sbb kalau minta coklat dia belikan coklat... Minta bunga... Nnt balik kampung...dia ajak singgah Air Hitam... " kata hari tu nak bunga...ha..pilihla..." …

Read more
Typo yang menyeramkan
Pin it

Eceh... Tajuk macam seram....hahaha... Takdela... Kadang kadang kesalahan ejaan boleh jadi bahan jenaka....

Read more
Bajet Shell out
Pin it

Haa... Sesejak koi rajin ke pasar ni.. Banyak la juga benda benda baru yang koi temui... Antaranya adalah benda dlm cengkerang coklat ni... Nama tak tau... Hari tu koi beli lala... Beli sikit je... Sbb anak2 kompom tak mkn... Suami koi alahan dgn seafood... Pastu..masa nak bayar lala...…

Read more
Jerebu rebu
Pin it

Harga lain lain.. Jadi info pun lain lain ye... Takpelah...Januari dengan Mac tk jauh beza ...

Read more
Raja kaporrr...
Pin it

Budak budak kecik memang pantang lepa... Ada je benda nak dibuat nya.. Ni...dari abang sulung...sampai yang halus mmg tak lari dari main bedak... Asal tertinggal la bedak ni kat tempat rendah... Memang selamat la jadi mainan... Dulu dulu... Abangnya yang 2 orang tu... Masa belum sekolah...…

Read more
Kerabu mangga asal boleh
Pin it

Waaa.... Minggu ni rasa malas nak buka kedai kat facebook... So pagi pagi kita taruk entry kat blog ye... Sebenarnya kerabu mangga ni buat kelmarin... Balik dr kampung kakak ipar bawak mangga muda... Dari biar tergolek... Baik dicincang cincang... Resepi Kerabu mangga janji ado - 3 bi…

Read more

Tahun lepas, bulan Mac, kehilangan abang De...anak ke 3 dlm keluarga... Tahun ini...di malam Awal Muharam, kehilangan abang Tam..anak ke 4 dalam keluarga koi... Tak terkata rasa sedihnya... Jarak kelahiran mereka setahun... Jarak perginya mereka juga setahun... Yang lebih sedih tentulah emak k…

Read more
Senang rupanya..
Pin it

Saja la... Nak share kejakunan koi... Koi beli menda alah dalam gambo tu... Apa nama ye? Whisk kot... Koi jarang berpeluang tgk rancangan masakan... Tgk tv pun dah jarang.... Beli di Mr. DIY...murah saje... Pakai nak buat lempeng je kot.... Buat 2 ke 3 keping utk sarapan Si Mahfuz masa dia…

Read more
Chicken pox :Part 2
Pin it

Masalah lain bila kena demam cengkering ni adalah...bab makan.. Si Umar Mahfuz ni makan nasi lauk telur goreng mata je tetiap hari... Lauk lain memang payah sikit bak masuk... Adoihh... Tak tahu nak kasi makan apa... Abangnya si Mukhlis makan bubur nasi dengan kicap masa kena tu... Mahfuz p…

Read more
chicken pox : part 1
Pin it

Kepenatan..huhuhu... Anak anak diserang virus chicken pox atau nama kampungnya cengkering...  Mula yg sulung...dapat cuti sekolah MC seminggu, sambung cuti penggal seminggu.. Habis cuti penggal seminggu, jangkit kat Umar Mahfuz pula...hero no 2... Esok nya si Umar Mursyeed dah tunjukkan tand…

Read more