Showing posts from September, 2011Show all
WW : Western Breakfast vs Sarap Jawa
Pin it

Read more
Jewer
Pin it

cara sebutannya adalah dengan menebalkan bunyi idgham 'J' supaya kelihatan seperti menantu kesayangan Wak Saliyah...hahaha...Wak Saliyah tu mak mertua koi yer tuan tuan dan puan-puan...makanan yang berasaskan tepung gandum ni koi jumpa setelah sah koi menjadi menantu orang Jawa Segamat...…

Read more
Wordless Wednesday: Western....
Pin it

western breakfast at Sugar Craft cafe, Danga Bay....tak kenyang pun...hahaha..sbb perut koi ni perut melayu.

Read more
Coklat Kak Effa
Pin it

Effa Mybaby is now kemaruk to make homemade Chocolate...wawawa....kalah koi dia punyer dia design coklat skang ni...okeh...layan gambar2 jer... **gambar2: facebook kak effa...utk sebarang tempahan coklat...sila hubungi koi...

Read more
Cara buat Cornflakes Coklat 2
Pin it

hai...bertemu lagi kita dalam rancangan masakan...Apaaaaa kedodol?????.... hahaha...ayat ni merupaka ayat favor kak Effa..my soulmate...soulmate? opismate daa... Masukkan cornflake ke dalam coklat yang telah dicairkan. Godakkan/kacau cornflake sehingga rata bersalut coklat Masukkan corn…

Read more
Cara buat Cornflakes Coklat
Pin it

raya dah nak habis baru sibuk2 nak buat kuih raya...haha..kuih yang koi nak persembahkan ini adalah kuih orang tak berapa rajin....kuih ni juga dikenali sebagai kuih raya takde oven...hmmm....sesuai untuk student2 di hostel dan juga kolej... Cara mencairkan coklat cara2 membuatnya adalah de…

Read more
Nasik lemak...
Pin it

setelah lebih sebulan tak sarapan nasik lemak..akhirnya koi tumpas jugak...bersarapan nasik lemak kat madam pat hari ni...yummm...tak sedap mana pun..tapi keinginan nak makan tu aje yang lebih...huhuh....macam mana nih...nak pakai jusmate 5 ke lactolite...sebab rasanya aku tak nampak gemuk sangat..…

Read more