Saturday, December 18, 2010

tak takut kerrr??

Yeahh...hari ni hari sabtu...masa kat site tadi...macam biasa la...koi sorang2 jer ari ni..ramai jugak org tanya..

“eeeii...kau sorang je pompuan kat site tu??tak takut ker?”

“kau tak takut ke sorang sorang pompuan kat situ?”

“eh!kau tak ngeri ker...ko sorang jer pompuan kat situ...yang lain semua lelaki”

“kau tak takut ke dikelilingi bangla dgn indon ramai ramai tu..?”

Sape kate koi tak takut..takut jugakk...tapi think positif laa...koi ni carik makan, carik duit untuk bantu kehidupan yang lebih berkualiti..kite jangan fikir semua pendatang asing ni jahat-jahat...tapi dalam masa yang sama jangan pulak percayakan mereka bulat-bulat.

Untuk keselamatan diri...koi akan pastikan henpon line maxis koi sentiasa ade kredit...sebab tepon line digi yang bos bagi ni bukan boleh caya sangat....mambang kuning digi yang gemok itu tak larat nak follow koi ke mana saje...kadang ade line..kadang takde line...kiranye kalau ada cara untuk berhubung dengan orang luar..rasa safety la sikit konon...

Yang keduanya...jaga pakaian...jangan pakai seksi meksi sangat...jangan yang ketat-ketat...jangan yang jarang-jarang. Dorang pendatang ni...kat negara asal dah kawen, datang Malaysia kan biniknyer tinggal kat sana. Kang tak tahan pulak rindu kat bini masing2 tengok engineer diorang seksis seksis ni...tudung pun mesti tutup dada...

Yang lainnya lagi...jaga percakapan...jangan terlalu lemah longlai sehingga menggetarkan iman mereka...cakap benda yang perlu sahaja dengan nada yang tegas...tapi jangan plak terlalu berkasar..kang berdendam pulak diorang ni...naya...tapi kalau dah geram tu kena jerit jugakk!!

Kalau hari hujan lebat..koi takkan berada dalam bangunan sorang2...ngeri campur seram. Jadinye bila hujan lebat koi akan pergi ke kabin perunding yang koi kira lebih selamat la...dan lagi satu....kalau rasa mengantuk camnepun..janganlah tido kat site opis...macam macam yang koi bayangkan...oh no! Dan selalunye bila hujan lebat koi akan ambil peluang ni untuk mengular...hahaha....!

Dan lagi satu...semetinye koi tak pernah pakai mekap pergi kerja...nak wat per mekap2...takat2 nak jaga bangladesh...nak berpeluh berpanas jaga jentera...mekap pun tak ingin nak melekap kat muka koi...baru baru ni koi ade beli lipstick...maybeline lagi...pakai malam malam lepas mandi jer...masa tengah jaga kerja tanah dulu siap pakai sunblock yg 130SPF tu...skarang dah tak pakai sunblock lagi...

Koi pun tak pasti bila projek ni akan siap sepenuhnye...takpela siap lambatpun. Dekat sikit koi nak pergi kerja. Kalau projek ni dah siap mana pulak la bos nak hantar koi nanti agaknyer..? silap2 kene dok kat opis HQ...buat tender...huhu..keje bawah Contract manager yg cerewet itu...oh no! Taknak koi!

17 comments:

Solihin Zubir said... [Reply]

hehe.. bagus! jgn mekap.. kang cair plak bangla2 tu.. hehe..

pandai2 la jaga diri bila dok sorg2 tu ye akak..

Nafisa81 said... [Reply]

sz:>apa boleh buat dik..cari makan...sape lagi nak jaga kite kalau bukan diri sendiri..

sarah-najwan said... [Reply]

keje kat site eh...
akak jarang ada kwn yg keje gini
kurang2 boleh tahu pengalaman awak..

hati2 deh..ikutlah yg awk buat panduan tu..semoga sentiasa selamat

satu lagi..jika ada masa..pi blaja martial art..hehe

ekinashikin said... [Reply]

pengalaman berharga utk kita crik sesuap nasi kan...

Anak Muar said... [Reply]

wah, advanture jugak keje awak =)

diana said... [Reply]

kerja yang mencabar..
kena tunjuk berani jugak..tak boleh buat2 takut dan lembik.takut orang ambik kesempatan..
kan??

Mata Hati said... [Reply]

kat mana pun kerja, kena berani melawan arus. pandai2 jaga diri yer...safety 1st

nadzirah aqilah said... [Reply]

boley tahan bahaya gak keje akak tu ek... semoga segala urusan dipermudahkan... niat cari rezeki halal... hehehe

Cery said... [Reply]

salam kenal..saya dah follow awk..jemputla ke blog.. awk keje kat site mana ye.. btul tu..taklih gedik2..taklih sengih2..karang abih..kene tunjuk macho skit....

Nafisa81 said... [Reply]

kak sarah> belajar martial art dgn anak2 je skang...

Cik Tom said... [Reply]

berani la koi ni..tp jaga diri jgk ye..jgn terlampau berani..kena berjaga2 jgk..

Nafisa81 said... [Reply]

kat site mmg kena berjaga jaga dari segala segi,,setiap langkah ada bahayanyer...bukan setakat dengan makhluk yang sekufu...makhluk Allah yang lain pun kite nak hati2 juga...kadang2 site ni kan tempat baru teroka...masa sebelum tu ia mungkin kediaman makhluk lain yang kite tak nak nampak...aaa....yg ni koi bukak citer lain entri...misteri nusantara,...

Yan said... [Reply]

uissh misteri nusantara pn ade...

ajumohit said... [Reply]

ni yan kan? ngape nama nafisa?

alinac lover said... [Reply]

waaa jaga site ya.kagum!

wan nurul hezrina abd halim said... [Reply]

saper kata pompuan tak bleh wat kerja laki..nie dah tengok koi sorang jer pompuan=)tak peningker keje ngan bangla?hehe kekadang bau badan kuat.hikhik

abgreds said... [Reply]

ni musti pakai apa-apa...
tak pun baca apa- apa...
ler...memang ler ada kan..

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??