Cara buat Cornflakes Coklat 2 - aziankhalil.com

Breaking

Post Top Ad

Post Top Ad

Tuesday, September 20, 2011

Cara buat Cornflakes Coklat 2

sambungan dari entry Cara buat Cornflakes Coklat

cara buat coklat sendiri
Masukkan cornflake ke dalam coklat yang telah dicairkan.

cara buat coklat sendiri
Godakkan/kacau cornflake sehingga rata bersalut coklat

cara buat coklat sendiri
Masukkan cornflake bersalut coklat ke dalam paper cup

cara buat coklat sendiri
Hiaskan mengikut kreativiti dan aktiviti masing masing....


berikut adalah beberapa tips bila kita bekerja dengan coklat...antara pantang larang utamanya adalah..coklat tak boleh kena air. pastu kalau buat kuih raya cam kita ni..pastikan keseluruhan cornflake tersalut dengan coklat...kalau tak, cornflake akan kurang rangup.

pastu kalau boleh masa isikan cornflake tu..biarlah penuh2..bak kata orang tua koi"biar berjasa sikit"...jangan hidang kuih raya buat lekat celah gigi aje...part nak menghiasnya pulak....haaaa...yang depend pada daya usaha dan pemikiran serta imaginasi masing2...boleh tabur kacang badam...boleh tabur manik2...boleh tabur chocolate rice...boleh pipekan white chocolate..jangan tabur gula pasir dah...hilang serinya dimakan coklat tu...

lepas dah hias...masukkan kan dalam peti sekejap...sekejap jer tau...agak agak coklat tu dah mengeras...keluarkan dari peti sejuk...kalau lama dalam peti sejuk,,dia akan sejuk...haha..memangla...tapi maksud koi...benda yang terlalu sejuk dalam peti ais...bila kita keluarkan..dia akam mengalami proses penyejatan...nanti kat kuih raya kita nanti ada air air perpeluhan yang bakal merosakkan masa depan kuih raya cornflake bersalut coklat kita tu....sbb tu takleh letak dalam peti ais lama-lama.

okaylah..sehingga bertemu lagi di lain resepi...byeee...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih, jap lagi MY approve ya :-)

Post Top Ad