Saturday, March 31, 2012

Merentas Desa

Pagi tadi masa koi nak pergi kerja nampak la bebudak sekolah tengah berlari lari beramai ramai dengan memakai baju rumah sukan masing2..hmm takde lain merentas desa la ni...

En.suami koi kata..." ini bukan merentas desa...ini merentas taman"

koi pulak jawab..."ehh..inilah betul betul merentas desa...inikan Taman DESA Skudai..."

hehehe..kalau bab menjawab..bagila kat koi...bak kata bos lama koi..engkau kalau pasal bagi alasan mmg terror...pucuk kat bawah, akar kat atas jadinya...koi blur..apa maksud bos cakap camtu..lantaklah...tak menjejaskan papepun..

teringat pulak zaman koi sekolah dulu..merentas desa sambil makan aiskrim..keropok...mamee.. rota rota dan segala jenis makanan ringan..tu belum kira selisih dengan motor jual aiskrim...berebut duk membeli. dulu2 cikgu tak jaga macam skang sgt..maklumlah kat kampung koi dulu tak bayk kenderaan sgt..risiko kemalangan tu kurang sikit...skarang punye merentas desa..siap ada pasukan RELA bagai dok menolong.

masa kat sekolah teknik...merentas desa buat latihan waktu petang lepas prep...bila dah petang...suasana santai menyebabkan kebanyakan kebanyakan pelajar pempuan lebih banyak berjalan dari berlari..ala ala walkathon gitu...sudahnya sampai dah nak maghrib kitorang2 ni belum sampai2 lagi ke sekolah..mana taknya..berjalan sambil sembang2...sekali cikgu sergah dari belakang...baru berderai nak berlari...hehehe...seronoknya masa sekolah dulu...koi memang tak kuat bersukan dan kalau ada marathon ke..jogathon ke..merentas desa ker...koi akan berada dalam kelompok2 terakhir sampai kat pagar sekolah....satu sukan pun koi tak pandai main...tak pernah menyumbang apa2 mata untuk rumah sukan dalam sukantara...walaupun begitu koi sentiasa support program2 sekolah..paling tak koi tukang hias rumah sukan...buat asesori perbarisan...jadik penyokong kat tepi padang...budak milo...

masa sekolah dulu..semua pelajar diwajibkan menyertai larian merentas desa ni...pengecualian hanya diberi kepada yang ada mc, yang surat doktor macam yg ada asma kronik..baru lepas operate dan jugak budak2 pbsm yang bertugas di hari larian tersebut..korang camner?? pernah join tak??

0 comments:

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??