Monday, April 9, 2012

Kecanggihan adakalanya Mengaibkan

kecanggihan dunia teknologi dan maklumat hari ni agak menakutkan. terlalu banyak rakaman rakaman aksi yang tak sepatutnya tersiar dalam internet. Selebriti, VIP, Menteri, pelajar, ahh..sesapa ajelah..tak terkecuali..bila bila dan di mana saje boleh menjadi mangsa. Kadang2 pelik juga apa ke sengal sangat budak pompuan skang ni...biar kan ajer pakwe masing2 rakam aksi2 terlarang...rupanya dorng sendiri tak tahu aksi2 sensored tu dah dirakam. sbb cara nak rakam sama ada dlm bentuk statik mahupun dinamik boleh dilakukan dengan pelbagai jenis peranti yang mana kita sendiri takkan sangka.

dulu2 bila tgk movie, zaman james bond...ejen nora zain...badshaah..rasa macam apa la diorng ni..berangan macam2..adeke pen boleh jadi kamera...jam boleh jadik bom...rupanya seiring dengan peredaran masa semua tu boleh terjadi...skang ni mmg dah betul2 ada ujud menda2 tu semua.

antara peranti yang kita kena hati2 adalah:


smoke detector atau heat detector. alat untuk mengesan asap atau suhu jika berlakunya kebakaran.


jam meja, jam dinding
alarm kereta ..kunci kereta
pen pun ade kamera

jam tangan


cermin mata pun ade tau..yg ni lagi bahaya...


harga menda mende ni pulak takdelah mahal sangat..seuanya berada di paras mampu milik...so, skang kena lebih berhati hatilah...kalau dapat bila berada di hotel, chalet, homestay, rumah tumpangan atau terkecuali rumah sendiri..kita kena tengok2 jugak...agak2 lain macam ajer...baik selidik.


6 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Sapa2 nak mengesan kecurangan pasangan, boleh la beli ni bubuh dlm keta.. ;D

Hisyam Muhibah said... [Reply]

teknologi yang ada ni hanyalah alat untuk membantu mengurus kehidupan, janganlah sampai jadikan matlamat dalam hidup. teknologi juga bergantung kepada tangan saya yang memegangnya. umpama pisau, jika dipegang oleh tukang masak, pisau akan menghasilkan menu makanan yang lazat. sebaliknya jika pisau dipegang oleh perompak, nyawa manusia akan melayang

ekinashikin said... [Reply]

byk org salah guna benda2 mcm ni..skrg dah murah pastu melambak2 jual...

Cik Rose Cute said... [Reply]

kadang2 teknologi canggih kita salah gunakan hihihi

AdiaLuze said... [Reply]

Assalammualaikum ...

Hmmm ... Teknologi ni ada kalanya menyusahkan jugak kan ... Issshhkkk

Anamarza said... [Reply]

macam-macam dah sekarang ni kan.. kena banyak berdoa agar anak2 kita terhindar dari kemaksiatan camtu

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??