Thursday, April 12, 2012

Taman Hutan Bandar Mutiara Rini

 aktiviti petang hari cuti biasanya kitorg pegi lepak lepak layan anak2 kat hutan bandar MPJBT kat Mutiara Rini...setakat ni agak memuaskanlah...bersih...terjaga...luas..byk pilihan permainan...tapi adala beberapa perkara kadang2 koi pelik dengan sikap manusia kat bandar ni..taula pergi hutan bandar..tapi janganlah perangai hutan di bawak ke situ...

yang pertama sekali, sampah..koi tak sempat nak snap gambar sampah sbb en suami koi kata...koi ni dah macam wartawan bebas dah...hahaha...lama2 koi segan pulak...walaupun macam mana byk pun tong sampah disediakan MPJBT, tetap pengunjung tak masukkan sampah dalam tong tu...kena jalan 10 tapak pun malas...

yang keduanya...main permainan yang tak sesuai dengan usia dan saiz badan,..budak2 kecik dok merengek nak main buaian...yang tgh mainnya mak-bapak budak...tak ke punah mainan kat situ kalau dah yg naik mainan tu overload...design permainan tu utk kanak2..kalau org dewasa yang naik..tak panjang la hayat permainan tu...pastu kalau rosak...ngadu pulak..permainan MPJBT tak jaga...bahaya kat anak anak

bukan takat MPJBT yang kena jaga....kita pengguna ni yang kena lebih2 menjaganya..benda dah disediakan...tinggal nak pakai free aje..jagala memolek... tgk contoh kat bawah ni..

sebab anak koi nak main..koi pergi la mintak..dia bangun tapi buat muka tak puas hati pulak. Nak jer koi jerkah  "apasal? tak puas hati??"
tapi sebagai ibu, koi kena la tunjuk contoh yang baik kat anak2..silap2 karang anak koi pun buat cenggitu jugeh...jahat ker koi taruk gambar2 ni semua..bukan apa...hanyalah sebagai peringatan untuk koi..aok..aokme..deme..sesapa juge yang terbaca...sama samalah kita menjaga harta benda awam...






6 comments:

LydSunshine said... [Reply]

Mak aihhh.... bapok besor makhluk main buaian. Melampa deme ni. Yg baju biru suar biru tau smpai sendat dah buaian tu koi tgk.

Koi rasa betul la kalo aok suh deme bagi ank aok. Kalo tak nanti tak faham2 plak.

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Agaknya bagaimana utk mendidik msykt supaya lebih berdisiplin dlm membuang sampah? Malu bila ke overseas... persekitaran di sana sgt bersih.

HaNya Aku.. said... [Reply]

memang menyirap... grr :P

Cik Rose Cute said... [Reply]

dah besar gajah naik buai jugak ke...Memang sakit mata tengok hihihi

ekinashikin said... [Reply]

pitammm...

alinac lover said... [Reply]

salam.. terimah kasih kerana menyertai GA yang yong anjurkan.. disini nama pemenang nyer

http://www.alinaclover.com/2012/04/pemenang-giveaway-ole-ole-from-saigon.html

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??