Friday, January 4, 2013

Boleh kongsi???

Just nak komen kepada komen bagi entry blog Kongsa Kongsi...koi tak sangkal apa yg saudara kita luahkan dalam entri beliau. Tapi kalau betul ini sistem yang diterapkan sekarang...memang chekick darah. Kita berhak meluahkan kegeraman kita sebagai pengguna lebih2 lagi kalau teraniaya kan...

Kasut yang dibeli Saudara Apan ;- lubang tali sebelah kiri tak bertebuk. Pastu takleh tukar.


print screen komen pembaca

Sebagai bekas pekerja Al-Ikhsan...koi tak suka betul bila orang cakap Al Ikhsan jual barang ciplak. memang Al Ikhsan pernah amik barang kat Siam...real made in Thailand..mmg jenama Siam. Tapi seingat koi barang2 tersebut adalah kelengkapan untuk kedai macam rak, offer bin, patung mannequin, hanger baju...mmg tu semua dari Siam.

Jenama antarabangsa pun ada kilang di Thailand. Kilang kat Asean utk pasaran di negara2 Asean sahaja. Ini semua utk kurangkan shipping cost. Jadi barang yang kawan kastam dia cakap tu..masih lagi produk di bawah label antarabangsa yang sah.

Bebudak ni menulis ikut sedap jari jer..tak tahu ke hasil penulisan deme ni baca satu dunia. Bayangkan berapa besar fitnah yang disebarkan oleh mereka ni. Pakai nama Anon pulak tu. Nampak sangatlah mmg benda fitnah. Kalau betul Al Ikhsan jual barang tak ori, dah lama dah bungkus kedai tu. Dah lama dah kena saman kedai tu.

Jgn tak tahu Orang-orang besar dari Adidas dan Nike selalu datang melawat kedai Al Ikhsan sebagai pembeli misteri. Mereka melihat bagaimana produk mereka dipersembahkan. Pernah satu ketika Al Ikhsan dapat amaran dari supplier kerana menggantung baju jenama A menggunakan hanger jenama B. Disebabkan kecuaian promoter ketika itu...Jenama B enggan menghadiahkan hanger baju jenama mereka lagi kepada Al Ikhsan.

koi bukan peminat kipas susah mati Al Ikhsan...tapi tak suka hidup dalam suasana fitnah di sana sini. Yang mana kita tahu ia tidak benar...boleh la kita sama-sama kongsikan apa yang benar.


10 comments:

  1. itulah kemajuan teknologi yan, tak boleh silap sikit, terus FB, tweet bagai, kepada si pembeli mungkin boleh terus ke al ikhsan untuk ganti rugi ke atau tukar kasut

    ReplyDelete
  2. nak menjatuhkan orrang memang senang yan..ambah pulak kita ni senang terpengaruh..

    ReplyDelete
  3. dorang tak tau hujung pangkal suka-suka jer nak komen yang bukan-bukan...hmmm...

    ReplyDelete
  4. hurmmm setuju dgn aju
    kalau x puas hati jumpe owner , bkn dgn buat statement yg akan memalukan org ..

    kesedaran x der ..
    apa2 pun mana silap kena terima .. rasanya juga kalau ada kes macam nie pasti kedai alikhsan tu dah do something kan ..
    hurmmmm

    ReplyDelete
  5. Ooo..gitu ke kisahnya... Sebelum ni pernah dgr pasal Al Ikhsan jual barang daripada China jugak. Saya percaya plak tu. Heheh. Tapi kalo saya pecaya ke tak, mmg tak jejas perniagaan derang sbb saya mmg tak beli pakaian sukan ni. So, kalo aok dah buat penjelasan bagi pihak Al Ikhsan, skrg koi pecaya kek aok plok.

    ReplyDelete
  6. Bergoncang jugak kepercayaan tadi bila memula baca intro, mujur you dah terangkan dgn jelas. Almaklum je la, kitorang ni kalau nk travel memana, mmg produk2 Al-Ihsan la yg dicari sbb kasut2 dia tahan lasak untuk jalan jauh.

    ReplyDelete
  7. eleh..nyampah derang nih...
    ada kesenangan IT buat camnih plak...
    nak sebar2 ke nak bg nasihat ke siasat la dulu
    sedap2 ckp yg ni x bgus yg ni bagus...yg halal pon derang bg haram..yg haram dah jadik halal...nyampah...

    ReplyDelete
  8. Harap2 ada teguran diberikan pd yg bg komen
    Nnt sampai bila2 dia taktau..

    ReplyDelete
  9. oooo... nsb baek hang bg info.

    ReplyDelete
  10. walaweh...sampai ke sini entri kasut aku...nasib al-ikhsan la...yg komen pembaca kat atas tu, aku no komen. entah la betul ke tidak...tp kasut yg xde lubang tu, mmg betul sebab aku yg beli. haha...

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...

Post Terhangat