Wednesday, September 25, 2013

Alhamdulillah...Masalah Selesai dengan Nurich Lacto-Lite

Ingatkan lepas bersalin masalah buasir dah selesai. Rupanya tak kurang pun. Susah betul nak menyempurnakan proses penyahtinjaan ni. Paling kurang setengah jam bertapa dalam bilik termenung tu.

Pergi farmasi, dia nak bagi ubat daflon,tp dgn syarat tak boleh susukan anak. Habis tu umar Mukhsin nak makan apa? Pergi klinik pun sama jugak. Makan sayur pun sama juga. Tetap susah nak membuang. Aiyoo..rasa dah tak sanggup nak masuk tandas lama lama. Masuk toilet tingkat bawah, agak dah krem kaki bercangkung, pindah naik toilet atas.

Pastu search kat gugel cara nak ilangkan masalah sembelit. Byk yg suggest lactolite hai-o. Koi pun kontek kak lin, tokey stokist Hai O kat skudai. Tanya dia pasal Nurich Lactolite. Dgn penerangan ringkas dan padat,koi terus aje setuju nak beli. Harga rm158, ahh., tolak tepi jap pasal harga, yg penting kesihatan dalaman dulu.

Baca arahan kat kotak kena larutkan dalam air sejuk, tak boleh pakai air panas. Nnt bakteria baik tu mati. Tapi bila koi larutkan, dia jadi berketul ketul. Melekat lekat pulak tu kat tepi cawan. Jenuh korek2 sampai bersih, sayang woo...teringat pulak kak lin ckp yg dia suka masukkan terus serbuk tu dalam mulut, pastu minum air.

Masa mula-mula dulu, koi makan 2 sachet sehari, pagi dan malam. Koi tuang aja serbuk lactolite tu dalam mulut, dan sangat mengejutkan bila rasanya sgt sedap ada rasa vanila gitu. Lepas 2 sachet je(malam & pagi), koi ada rasa nak membuang, tp takdelah rasa memulas mulas perutnya. Rasa macam proses normal ajelah. Rasa nikmat yang amat sangat bila dapat menyahut panggilan alam dgn rasa selesa tanpa rasa seksa.

Yang bagusnya...dia bukan macam produk farmasi yang semata-mata melembutkan najis...Lactolite ni juga menyental saki baki najis kita pada dinding usus. Jadi, bukan selesaikan masalah sembelit aje,dia juga memastikan kesihatan usus kita.

Tandas cantik camni pun tak guna tau kalau bahan buangan keras cam batu.

Erk..geli ke baca cerita pasa masalah pencernaan ni...mungkin menda ni memalukan sikit...tapi sebab malula kadang2 masalah tu makin meruncing. Skang koi dah consume dengan Nurich Lactolite ni dah 2 box, cuma dah tak minum 2 kali seharilah...sebab masalah sembelit tu memang dah takde langsung. Koi minum selang 2 ke 3 hari sekali je untuk jaga kesihatan usus koi.

Bukan masalah sembelit je akan selesai...masalah paling memalukan...kentut berbau busuk gila pun hilang tau. Menyesal tak beli dari awal lepas bersalin hari tu. Tak sembelit bukan bermakna kena cirit...Jangan risau sebab tak uk-uk cirit.


 Yang nak jaga kesihatan usus...yang tak sanggup berkampung dalam toilet lama-lama...yang baru bersalin seriau nak buang air besar...yang kesian kat mak/bapak yang dah tua susah nak membuang...Bolehlah beli menda ni ni.

HUBUNGI : Azian Khalil 017-7995824 (call/sms/wasap/wechat)

4 comments:

Kesuma Angsana said... [Reply]

wah menarik ni !

Wanieys a.k.a IbuQalief said... [Reply]

kiranya product ni memudahkan proses membuang la yer...

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Paling menyeksakan masa dlm pantang. Org menyusukan mmg kena byk minum air, klu tak memang susah la nak membuang.

Aju Mohit said... [Reply]

aku dengar pun dah rasa ngilu yan, alhamdulillah masalah dah selesai dan tq atas perkongsian ini, nnti boleh bgtau kawan opis yg ada masalah yg sama, ngilunyaa

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??