Wednesday, September 4, 2013

Gobok @ Almari

Semalam ayah budak-budak ni belikan almari pakaian untuk diorang. Plastic drawer tu dah tak muat nak isik baju diorang. Tambah lagi baju adik Aril pun nak masuk lemari jugak. Then ayah pun belilah satu...Harga RM340, beli kat kedai perabot Tan, kat Taman U ni jer. Barang-barang perabot rumah koi semua beli kat sini. Murah pun murah...hutang pun boleh maaa...

Almari belum isik baju...diorang dah masuk dulu. Asalkan jangan patah, tercabut, terkehel sudah ye anak-anak..



**orang kat johor ni panggil almari gobok.
**koi biasa sebut lemari


5 comments:

nita said... [Reply]

wah cantik lemari tu yea..

samalah ngan anak2 saya kalau beli almari, diorang bukan isi barang dulu tapi diaorang dulu... :P

JunAina said... [Reply]

Org tempat saya pun sebut gobok tapi tu bahasa lama le budak2 sekarang tetap kata almari. Sebut gobok semua blur.

AkuBiomed said... [Reply]

Dirumah saya pintu-pintu alamari sudah tercabut dan sekarang ini lompong.

mama maman aka yana said... [Reply]

cantik.. gmbr kartun eks.. ok la tuh utk tarik anak2 mengemas baju diorg nnt.. :)

LydSunshine said... [Reply]

Aril tu sapa pulak? Ketinggalan betul koi ni. Dulu arwah mak panggil gerobok. Untuk simpan lauk. Ada jaring2 warna hijau untuk halang lalat masuk.

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??