Wednesday, September 4, 2013

Gobok @ Almari

Semalam ayah budak-budak ni belikan almari pakaian untuk diorang. Plastic drawer tu dah tak muat nak isik baju diorang. Tambah lagi baju adik Aril pun nak masuk lemari jugak. Then ayah pun belilah satu...Harga RM340, beli kat kedai perabot Tan, kat Taman U ni jer. Barang-barang perabot rumah koi semua beli kat sini. Murah pun murah...hutang pun boleh maaa...

Almari belum isik baju...diorang dah masuk dulu. Asalkan jangan patah, tercabut, terkehel sudah ye anak-anak..



**orang kat johor ni panggil almari gobok.
**koi biasa sebut lemari


5 comments:

  1. wah cantik lemari tu yea..

    samalah ngan anak2 saya kalau beli almari, diorang bukan isi barang dulu tapi diaorang dulu... :P

    ReplyDelete
  2. Org tempat saya pun sebut gobok tapi tu bahasa lama le budak2 sekarang tetap kata almari. Sebut gobok semua blur.

    ReplyDelete
  3. Dirumah saya pintu-pintu alamari sudah tercabut dan sekarang ini lompong.

    ReplyDelete
  4. cantik.. gmbr kartun eks.. ok la tuh utk tarik anak2 mengemas baju diorg nnt.. :)

    ReplyDelete
  5. Aril tu sapa pulak? Ketinggalan betul koi ni. Dulu arwah mak panggil gerobok. Untuk simpan lauk. Ada jaring2 warna hijau untuk halang lalat masuk.

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...

Post Terhangat