Monday, February 24, 2014

KepadaNya ia kembali...

Ok...mood masih sedih dengan kematian kaloi yang koi pelihara sejak 5 tahun yg lalu. 
Masa dulu memang byk ikan...bela campur-campur. 
Ikan kaloi ni last sekali masuk akuarium...mula2..besarnya hanya selebar 2 jari. 
Akhirnya...ikan kaloi ni jadi yang paling besar dan belasah semua ikan lain macam tilapia...koi....jelawat..kelah
Tiap hari balik kerja..seekor demi seekor mati
Tinggal dua ekor jadi penghuni tetap
Kelmarin balik dari kampung...
tengok-tengok sekor ikan tu dah kejung kat tempat pam
Sempat timbang sebelum dikebumikan
1.6 kgs

Satu akuarium dah kosong...
Satu akurium lagi ikannya tinggal sekor..

Kelisa kita??


Monday, February 17, 2014

Kerja vs tak kerja

janganla anggap wanita bekerja untuk kepuasan diri sendiri....
dan jangan juga perlecehkan wanita bekerja
Setiap keluarga ada cerita masing-masing..
Kita tak tahu...
Kalau takde wanita bekerja..
Nak ke kita berurusan dengan misi jantan semuanya?
Nak ke kita berurusan dengan misi yang diimport dari negara jiran?
 Doktor lelaki..ada orang tak kisahhh...
tapi  kalau tak darurat...koi kisahh...

Ini dari status FB Saiful Nang. 
Pastu teruk kena hentam 
hihi..
 
Memang ada beza masa koi kerja dengan tak kerja sekarang ni...
Banyak yang nak kena kontrol...
takleh cekut je apa yg terlintas...
kena pikir ekonomi...
Yela...laki koi bukan bergaji 5 angka..




 

Sunday, February 16, 2014

Gelora...

ye koi sedang bergelora...sejak bersalin aril...koi baru sekali datang bulan.
 Masa bulan 12 ari tu...
Mungkin sebab penyusuan badan sepenuh masa, jiwa dan raga ini buat ia idak teratur...
ataupun yang sebenarnya sangkut sudah...

kalau ada lagi acaner ni?? 
tak kerja la koi nampak gayanya...siapa nak bayar ptptn koi....ahh..pening. 
Pasal makan minum pakai Insyaallah cukup...ptptn je yang koi susah hati.

Ok kalau ada lagi...mungkin lahirbulan 9 ke10 kot..
beraya dengan peyut boyot sambil menggendong anak kecik??
Haha...

Tapi ini perasaan koi je...
belum disahkan dengan urine test lagi


Tuesday, February 11, 2014

Cuti CNY 2014

Masa cuti tahun baru Cina hari tu...
Abang Mukhlis cuti sekolah seminggu..
tapi ayah dia cuti 2 hari je...

Bawak la juga jalan...kesian dia. 
Tempat jalan kitorang adalah Pantai Tanjung Balau, Kota Tinggi, Johor. 
Pergi pagi balik petang je...

Kitorg bawak bekal nasi lemak, ala Air Asia ye...bukan MAS
Bawak ayam dan daging yang dibakar di pantai...
Dapat pulak port bawah pokok..redup dan berangin

Seronok tengok budak berdua tu seronok. Tapi koi lupa nak cari sunblock.
Balik tgk dah macam anak negro dah sorang-sorang


DSCN1850
Mama ngan Aril tak mandi....lepak bawah pokok je...ambil gambar

DSCN1840
Ramai gila orang hari tu...cuti la katakan..
 
DSCN1843
Dengan dagu yang bertampal plaster...jatuh kat bilik air hari sebelumnya

DSCN1847
 Pantai tanjung Balau, Kota tinggi

DSCN1867
Sesi rehat

Post Terhangat