Monday, February 24, 2014

KepadaNya ia kembali...

Ok...mood masih sedih dengan kematian kaloi yang koi pelihara sejak 5 tahun yg lalu. 
Masa dulu memang byk ikan...bela campur-campur. 
Ikan kaloi ni last sekali masuk akuarium...mula2..besarnya hanya selebar 2 jari. 
Akhirnya...ikan kaloi ni jadi yang paling besar dan belasah semua ikan lain macam tilapia...koi....jelawat..kelah
Tiap hari balik kerja..seekor demi seekor mati
Tinggal dua ekor jadi penghuni tetap
Kelmarin balik dari kampung...
tengok-tengok sekor ikan tu dah kejung kat tempat pam
Sempat timbang sebelum dikebumikan
1.6 kgs

Satu akuarium dah kosong...
Satu akurium lagi ikannya tinggal sekor..

Kelisa kita??


4 comments:

  1. alahai takde rezeki kan yan, mesti sayang sebab dah lama bela kan

    ReplyDelete
  2. Emak bawang putih yg makan kot Nafisa?. haha..

    ** sebut ikan kaloi teringat cerita bwng putih bwng merah.

    ReplyDelete
  3. kejung tu sbb tak makan ke yan. lama ke balik kampung. takziah ye. sedih kan kalo pet kita mati. wp dia bukan org tapi kita sayang.

    ReplyDelete
  4. saya pernah bela ikan guupy jer..itupun asyik mati jer dulu..disiplin nak membela tu tak ada kot..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...

Post Terhangat