Tuesday, March 4, 2014

Confirm Sudah

Ok confirm sudah koi peknen lagi...haha...sekarang sedang mabuk lagi...
usia kandungan dalam 9 minggu rasanya
Suami koi menerima dengan hati terbuka..
sambil gelak-gelak...
ramai jugak ye anak kita...kata dia

Family?
takyah sibuk sangat la...
Susah senang kitorang sejak beranak pinak ni
Takde kitorang...kejap-kejap mak seratus...mak dua ratus...
takde duit...duduk diam..
Bank telefon jangan angkat..
Bosan kalau family yang lebih sangat bising
Rezeki kan...
Manalah nak tahu tersangkut lagi
Koi baru sekali datang bulan..
sebab tak sempat nak gi klinik untuk temujanji perancang keluarga
koi telan Postinor 2.0 je...
Sangkut juga...So...memang rezekilah

Dalam family sebelah suami
Ada anak sedara kitoarang yang dah lama kawen
tapi belum rezeki menerima orang baru
Bila koi umumkan peknency koi
Koi tak suka orang kaitkan dengan dia..
Kesian dia...
Maknanya..koi tak suka...
Bila orang tanya dia soalan...
"Ko bila lagi A (bukan nama sebenar)??
Cik Yan ko dah nak masuk 4
Eh korang sebaya kan??? "
Cuba korang pakai kasut dia plak...???!

Pastu sikit-sikit..
"Kesian Aril..kecik lagi dah ak jadi abang"
What the ....????
kalau jadi abang kenapa?
kitorang laki bini tak bagi dia makan ker?

Koi bersalinkan Mahfuz masa Mukhlis umur 1 tahun 3 bulan.
Rasanya manja je Mukhlis tu
Cukup je makan...
Bosan dengan orang yang bercakap tp tak fikir
Apa sebenarnya yang diorang pertikaikan??
Rezeki?
Ketentuan Allah?
Qada Qadar?
Kecuaian kerana mengandung lagi sedang anak masih menyusu?
kitorang ni suami isteri yang sah
Apa salahnya pun??

Orang orang tua kata
Kalau dah ngandung lagi...
Susu yang ada ni..dah tak boleh bagi anak isap
dah jadi darah...haha..
Mahsuri le koi...
Darah putih
Orang orang tua tu...sekolah pun entah tak pergi
Yang bercakap ikut rasa saja
ikut agak-agak
Nape kita nak dengar sedangkan zaman sekarang
Ada ustaz yang boleh dijadikan rujukan
Ustaz yang dah sah sah pergi ngaji

Hmm...ada benda yg nak diluah tapi takde tempat
So..blog ni sedara mara tak baca sgt
Kalau tulis kat fb...
Ada yg putus sedara lak kang..

**Doakan koi dan kandungan sihat ya
Maklumla..musim panas,
 mengurus anak sedang membesar, menyusukan dan mengandung
Amat memerlukan lebih tenaga**




4 comments:

LydSunshine said... [Reply]

tahniah yannn... maknanya hujung tahun ni la kan bersalin. kata2 org ni, mmg buat sakit hati je. semua org ada potensi menyakitkan hati kita. wp kita kata je nak buat tak tau, tp dlm hati, makan dlm gak kan. koi dookan aok dipermudahkan semua urusan mengandung dan bersalin ni. koi mcm nok gek lagi, tapi rasa mcm tak sedia lagi. huhu.

Azlan Strider said... [Reply]

Alhamdulillah...rezeki siapa yang tahu kan??dara kesihatan elok2 koi dan elakkan daripada melakukan kerja yang berat2..hehehe

Regards,
-Strider-

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Tahniah Nafisa...
Take care..
I pun dulu menyusukan anak walau
dah pregnant.

QASEEH HATIKU QASEEH said... [Reply]

congrats..bes nya..sy nak tmbh yg ke3 smpi ni x jadi2..blm rezeki atau takat 2 shj la rezeki sy..dalam redho n pasrah tp tetap mengharap..

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??