Tuesday, April 29, 2014

Sirih junjung done. .

Beginilah kalau beranak kecik...buat kerja sambung sambung. Banyak benor iklan nya..

Kat bawah ni gambar sirih junjung yang dah siap. Yang ini dari rombongan lelaki...dengan tema purple. Pakai bunga sakura purple. Pakai ros dah cliché katanya lagi...

Dalam pasu tu koi taruk span... lebar dan tebal span tu plak. ..molek molek je dengan saiz pasu tu. Pandai betul org buat pasu ni...tak nyusah kan orang...friendly user gitu. Cuma panjang nya tu kena potong dlm seinci je.

Lepas tu...koi bentukkan daun sirih tu macam bentuk kun....taruk lidi sate utk cucuk...semua koi gam pakai double side tape je...tak tahula tahap ketahanan nya kalau pakai double sided tape ni. Agak nak sampai harinya nanti dia terbuka...koi glue gun kan aje...sbb daun tiruan ni boleh je nak pakai gam pistol tu.

Koi pun susun la....mula2 cucuk daun sirih dulu...cucuk keliling pasu...pastu cucuk bunga...bila dah cucuk bunga...cucuk lagi daun sirih kun di tempat yang nampak macam lompang lompang kosong sikit...

Dah siap dah....eh...lawo jugak kann...kannn? Takde la keras sangat tangan engineer ni....hakhakhak...

5 comments:

Nad MamaZN said... [Reply]

berseni gak tangan akak :)

ct cheery said... [Reply]

wow..cantik!!ada seni

Azlan Strider said... [Reply]

owh...rupanya akak nie engineer dengan tangan seni rupanya..hahaha

Regards,
-Strider-

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Memang superb!!. Boleh jual ni.. apa kata raya ni ambik upah gubah bunga plak.

LydSunshine said... [Reply]

sirih tu sirih betul ke plastik/ nampak cantik je daun2 nye. sama besar dan warna sekata. terer aok yan mengguboh sirih junjung ni.

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??