Saturday, August 16, 2014

Maafkan makcik ye...

Petang semalam ada budak2 nak datang beraya...
Bagi salam...
"Makcik. ..kami datang nak raya..."
Anak anak pun excited la ada budak budak nak beraya...
Puaslah koi mencari kunci pintu grill ni...
Tapi tak jumpa...
Haish...
Mana pulak perginya....
Dah lama dok cari cari...
Koi bungkuskan coklat ketupat sikit...
Oh..itu je kuih raya yang tinggal..
Yang lain dah licin...
Serdak pun takde...
Bekasnya pun koi dah basuh...
Panggil masuk pagar...
Siang siang koi tak kunci pagar rumah...
Hulurkan kuih raya dan duit raya dari dalam grill je...
'Makcik minta maaf ye....tak jumpa kunci....
Selamat hari raya ye....'
Tak lama lepas budak budak tu beredar...
Koi jumpa kunci kat tepi tv..
haish....bila masa pula ada kat tepi tv ni...
Masa suruh cari...
Sorang pun tak jumpa...
Padahal masa tgk tv masing masing tiket nombor 1..
:(

2 comments:

nita said... [Reply]

alahai sabor jelah ye..
rasanya budak2 tu faham kot..
budak2 kat rumah koi dah taknak beraya dah hehehe...

Azlan Strider said... [Reply]

alamak...kesianya mereka...mungkin takde rezeki nk beraya laa tu..hehehe

Regards,
-Strider-

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??