Friday, August 7, 2015

100 hari? Baik setahun terus...opppsss


Haha... Kesian brader ni... orang rumah pantang 100 hari ye..
Kesiann... Takpe la brader...Utk lu juga tu..

 Koi dulu...tak tahu pun wujudnya pantang 100 hari ni... Mak koi tak cakap pun... Mak koi cakap...pantang 40 hari je...

Takde la tambahan lainnya... Pantang bersama suami 100 hari..atau Pantang laksa setahun atau next pregnancy...

 Pada pendapat koi... Kalau nak pantang 100 hari... Pastikan anda juga berpantang yang lainnya... Masih berbengkung...berstokin...barula nampak muka tak sihat...suami pun tak mintak... Tak selera nak mintak...

Kalau dah pakai kebaya...berbedak...siap minyak wangi... Menggetarkan nafsu suami..pastu cakap pantang 100 hari.. Haish...memang meroyan la encik suami anda...kuikuikui

 Sebenarnya ...pada koi... Pantang makan 40 hari tu... Tak cukup... Makan benda yang berkhasiat harus diteruskan... Kalau boleh....air batu dan aiskrim tu...reject terus.... Memang susahkan...hehehe

 Masa koi berurut dengan sorang Uwan ni... Dia kata... Pantang tu amalan... Kalau dalam Islam...dah kering nifas...dan dah rasa sihat...wajib layan sekiranya suami meminta... Cuma...biasanya suami suami ni ada pertimbangan....

 Sebab tu...kalau rasa nak pantang hubungan intim... Janganla dalam pantang pakai legging... Dalam pantang pakai lipstik...pakai perfume semua... Dalam pantang kemain sakan shopping... Tak nampak macam nak jaga diri pun...

 Selalu je koi nampak... Ibu ibu yang gi check up anak sebulan...pakai legging...dah touch up... Tak nampak pun macam baru pas bersalin... Kesian suami...hehe

Rasanya.... Setiap kaum..setiap bangsa...setiap negeri... Malahan setiap famili punya cara penjagaan berpantang yang berbeza...
So...terpulang nak ikut cara yang mana kann... Mudah mudahan Allah permudahkan segalanya...

3 comments:

Rohani Hashim said... [Reply]

Hany pn masih pantang laksa lagi.hehe xsabar nk makan laksa niii

Raz said... [Reply]

btul2 point akak tu

LydSunshine said... [Reply]

Errmm.... betul jugak tu. Kalo dh pakai vogue gedebas tu mmg la kesian kat suami. Tapi yg suami kat atas tu, mmg koi menyampah alasan dia tu. Kena tunggu 100 hari tu sampai nak kawen lain. Oloh kesian. Hidup dia tu mmg semata-mata benda tu je ke?

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??