Tuesday, December 6, 2011

Nak jugak Ombak Rindu...

sana sini situ...blog..paper...fb..semua citer pasal Ombak rindu...review selepas menonton..koi? koi pun tak ketinggalan endak jugak bercerita pasal Ombak rindu...Novel Ombak Rindu ni koi ingat koi baca lebih kurang lapan tahun yang lalu...masa tu masih bujang dan tinggal menyewa bersama rakan di Taman Universiti...hmm..skang pun koi masih tinggal di Taman universiti Skudai...




Dulu Novel Ombak rindu ni dimliki oleh kawan koi yang nama Ija..orang Penang...skang bekerja dengan MMC-Gamuda...hmm...hebat kerjayanya sekarang...novel si Ija ni la kitorang dok pulun sampai hancur lunyai...basah dengan air mata dan hingus..berangan nak kawen dengan orang kaya cam Harizz..ahahah...






masa ni selalu membayangkan novel ni dibuat dalam version drama atau filem...dan kitorang ramai2 akan membariskan pelakon pelakon pilihan kitorg...kalau ikut masa tu...diana daniel belum akil baligh lagi sbb masa tu diana jadik anak norman hakim dalam Filem Idola...so artis yang jadi pilihan kitorang utk membintangi Filem Ombak Rindu adalah...Abby Abadi = Izzah, Norman Hakim = Harizz dan Nasha Aziz = Mila...ataupun...Erra Fazira = Izzah, Rosham Nor=Hariz dan Eja= Mila...dan ade lagilah beberapa padanan watak...hahah...




selepas bertahun tahun ade jugak orang nak filemkan novel yang koi rasa paling banyak collect air mata kitorang ni...dengar je filem ombak rindu nak kuar...kitorang terus debatkan dalam fb siapakah yg layak membintanginya...punyerlah semangat nak menonton filem Ombak rindu ni..tp sampai ari ni belum lagi pergi tgk..




sebenarnya, last saturday mmg dah rancang sebaik baiknya dah...sabtu kan halfday, anak tinggal kejap kat taska. lepas tgk movie baru ambik...tapi sebagai seorang ibu misali..tak tergamak koi nak tinggalkan anak kat taska...mama ayahnya berdua duaan pegi tgk Ombak rindu...so..koi decide beli dvd ajer nnt...lagi pulak dengar dengar citer..Tarantella Pictures nak kuarkan DVD yg full version nyer...yang main kat pawagam ni yg berdurasi 2 jam...yang diorang nak terbitkan tu yg mengikut kehendak pengarah...huhu...tak sabar koi...




*** mengenang citer Ombak Rindu ni....terasa rindu yg amat sgt kat kawan2 ex housemate masa belajar dulu...hmmm...

5 comments:

LydSunshine said... [Reply]

Naisb baik bukan abby abadi dgn norman. kalo tidak, mila itu dah tentu memey. Heheh.

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Bila dah ramai sgt promo ni... rasa mcm nak gi tengok gak la esok.

Solihin Zubir said... [Reply]

amboii... buku tu nampak reto betul eh.. haha..

peminat veteran ni.. ;-p

ekinashikin said... [Reply]

lunyai betul buku tu..hihi...
sedih teramat tu..berpindah2 tgn lagi buku tu..hihi

teringin gak tgk citer tu..tpi kita jenis mls tgk movie..
so tgu dvd ke cd ke yg boleh di beli atau dipinjam..hahahaha...
sambil baring2..nangis2 kat rumah...

alinac lover said... [Reply]

yong pon bc gak dulu hhehhehe

wah dok taman u ke

nnti yong nk jmpa cust..dok taman u jgk hehehe

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??