Sunday, June 17, 2012

buat Bonsai manik...

masukkan manik..pastu lipat dua dawai...pastu pintal2 dalam 3 kali ke 4 kali jer...jgn byk2 kali sangat...nnt tak cantik


 pastu jarakkan sikit, masukkan lagi manik. pastu pintal lagi 3 ke 4 kali lagi

ulang2 benda yang sama sampai jadi macam yg kat bawah ni

buat dalam 6 hingga 8 ranting ker...pastu dah boleh cantum...cari dawai yang besar sikit. koi amik dawai bunga telur yg lama2 tu...pastu lilit tangkai ranting tu dgn dawai ketat ketat..rapat rapat kemas kemas...

sori tak reti plak nak rotate gambo ni...bolehla...cantum2 dr atas ke bawah yer...

dah siap cantum...lipat2 sikit dawai dahan dia kasik ala2 pokok bonsai...nnt carik pasu..leh taruk dalam pasu pastu simen...

sekian tutorial yang tak seberapa dr koi....selamat memintal!








2 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Satu hari nanti I pasti akan buat juga. Insyaallah warna pink!.;)

Thanks for the tutriol Nafisa.

Theresa Gawing said... [Reply]

X phm lah cra2 cantum2 tu

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??