Friday, July 12, 2013

Biskut Raya : Biskut Keju Coklat

Resepi biskut raya berasaskan coklat yang kedua sangatlah mudah. sesuai banget untuk wanita berkarier surirumah seperti koi ni...Duk rumah lagi tak sempat nak ngemas, nak masak, anak nak tu, nak ni...

biskut ni senang pasal tak yah bakar, so tak merbahaya kepada anak2 yg tengah sakan berlari, memanjat, mencuit, mengusik...kita gentel-gentel hari ni...simpan dalam bekas...pastu esok kita hias pulak...ikut kesempatan la...

BAHAN-BAHAN
  • 250g krim keju 
  • 200g biskut coklat 
BAHAN HIASAN
  •  Coklat masakan - cairkan 
  • Badam cincang 
CARA-CARA

1. Ramas biskut coklat hingga hancur
2. Campurkan biskut coklat dgn krim keju hingga sebati
3. Bulatkan adunan dan masukkan ke dalam mangkuk kertas.
 4. Hias dgn coklat dan badam.


Haa... Tengok senang tak? Takde   oven pun boleh buat kuih raya.



resepi dr majalah seri dewi & keluarga Julai

5 comments:

Aju Mohit said... [Reply]

senangnya buat kuih ni, bolehla nk try nnti, terima kasih kongsi resepi mudah ni yan, sesuai utk aku yang femalas ni hehehe

LydSunshine said... [Reply]

Ooooowhhh senangnyaa... Nak buat nak buat. Tapi modal banyak la kan. Cheese kan mahal. Heheh.

diana said... [Reply]

biskut oklat tu cemana??

diana said... [Reply]

*coklat

Nafisa81 said... [Reply]

@dianamcm chipsmore kot..

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??