Thursday, November 14, 2013

Mendodol yukkkk

DSCN1614

ini kisah balik Raub raya haji bulan lepas., tak kira raya puasa atau raya haji…tetap disambut meriah di Raub.
Mak abah tetap sediakan juadah yang pelbagai. Tetap ada dodol, lemang, rendang, ketupat.
Yang berbeza sikit masa raya aji baru ni, abah beli ketupat segera Nona aje sebab tak larat nak panjat pokok kelapa.

Masa raya aji baru ni pun…kitorang je yang balik.
Along…bininya merajuk lagi.
Angah kerja, tak dapat cuti, dia balik 3 hari lepas raya,
Madi cuti sehari je, lagipun turn raya temerloh,
Nana tengah kursus.

kitorang pun balik kejap jer…
jengah orang tua..
lagipun diorang buat korban…
tak sedap la pulak kalu tak balik kannn….

pasni, tak tau bila pulak balik lagi..huhu…

6 comments:

LydSunshine said... [Reply]

ngape plak bini along merajuk? Boleh ke merajuk sampai tak balik kampung?

Nafisa81 said... [Reply]

lyd> merajuk gedik je...nyampah. dgn pak mertua pun nak merajuk panjang angat. mintak duit pandai

Cik Puan Rara said... [Reply]

nak SIKITTTTTTTTTTTTTTTT~

Azlan Strider said... [Reply]

wah...seronoknya kalau dodol dengan suasana macam nie..dah lama tak rasa kacau dodol..hehehe

Regards,
-Strider-

Kesuma Angsana said... [Reply]

Lama dah KA x mendodol macam ni !

aswadz said... [Reply]

time2 cuti mcm ni je la yg kita bole blk kg kan. so, x kan x nak blk.

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??