Monday, May 5, 2014

Al Quran

Wahai teman yang kami hiburkan
Quran itu wahyu Tuhan melalui lidah Rasul
Kalam Tuhan membawa kebenaran...
Mari teman dalami AlQuran...usah diragu tentang benarnya
Pelindung hidup insan di dunia
Agar insan bahagia abadi



...itu antara bait bait dalam nasyid masa mengaji kat taski Abim masa zaman sekolah rendah dulu. Gambar yang di attach ni pulak. ..gambar hantaran tafsir al Quran dr adik kepada bakal tunangnya. Tapi entry ni bukan nak buat tutorial gubahan Al Quran...
Sebenarnya. ..Al Quran tu koi yang beli...tapi bila dah sampai. .edisi kepahlawanan la pula...so hingga kini koi masih mencari tafsir Al Quran pelangi versi wanita. Koi sempat baca sikit...pakai bahasa Indonesia la...tafsir yang koi punya kat rumah pun pakai bahasa Indonesia juga. tapi takde masalah pun nak baca...rajin dengan tak je kan...hehe...
Siapa ada jual edisi wanita.? Meh wasap koi...017 7995824. .koi nak beli.

5 comments:

terima kasih la weiii...

Post Terhangat