Saturday, May 3, 2014

Birthday Inche Suami

Hari ni 3 Mei genap la 37 tahun usia En. Suami koi. Muda lagi...koi tak bagi apa apa hadiah pun..sebab dengan keizinan koi utk beliau mancing kat laut...kira hadiah la tu.

Kali terakhir beliau mancing kat laut naik bot masa anak sorang. Tahun 2008 rasanya. Alat alat pancing pun dah berkarat. Sempena nak gi mancing ni...semua beli baru...heh..kopak.

Kali ni beliau gi mancing kat Sedeli, Mersing. Tak jauh sangat...koi okay je la...siap pesan..otw balik beli keropok lekor dengan ikan kering. ..hahaha...kalau masih dalam johor je...koi tader isu sangat.  Kalau sampai ke teganu...sampai ke sabah...tak bagi la...jauh sangat...nnt lama sangat berpergiannya.

Orang kata kalau bini mengandung tak boleh memancing...Koi tak tau kenapa begitu.  Bagi koi kita bukannya berniat nak aniaya binatang. Mancing ikan hasilnya untuk dimakan. So..takyah fikirkan yang bukan bukan. Lagi satu koi selalu fikir kalau mmg orang tu mata pencariannya dengan memancing..takkan la tak cari mkn selama 9 bulan kan. .. so...ayah..sambil2 mancing jangan lupa zikir. Solat jangan lupa...

Okay jom tido...esok abang mukhlis school.  Baju lom gosok. Esok je la....dah nantuk..

5 comments:

Diana Rashid said... [Reply]

YE LA..9 BULAN TAK TURUN TANGAKP IKAN NAK MAKAN APA..KAN??HEHEH..

Ym.Bundle said... [Reply]

bini aku cuak masa pregnant dulu bila aku cakap nak pegi mancing..terpengaruh sangat hal tahyul org2 dulu..haha..boring betul..

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Selagi mana dia tak menegah kita berblog, kita pun tak leh tegah dia memancing sbb memasing ada hobi memasing kan..






Nafisa81 said... [Reply]

Ikut petua mak...jangan tegah suami keluar rumah. .as long as dia balik tido...nating to worry kata mak

LydSunshine said... [Reply]

koi pun setuju petua org2 tua ni ada yg bagus tapi byknya mengarut. mcm aok kata la, dah kalo kerja suami dia nelayan, takkan kena cuti semilan bulan. lain la kalo tangkap ikan saje nak seksa ikan2 tu.

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??