Thursday, June 26, 2014

newsfeed koi

Sepanjang seminggu ni...
newsfeed fb koi...
dipenuhi dengan kisah adik firdaus dullah...
kasihan memang kasihan..
tapi siapalah kita untuk menghentam ibunya. ..
cukup cukuplah share gambar adik firdaus tu...
bagi koi...
koi tidak berada di tempat yang sama dengan ibunya..
sekalipun tidak dapat bersangka baik terhadapnya
simpan saja dalam hati..
ambil sebagai pengajaran...
apa yang dapat koi lihat adalah...
besarnya kuasa Allah..
biasanya. ..pesakit cerebral palsy ni sangat sensitif terhadap rahap kebersihan...
makanan...minuman...pernafasan
silap makan minum...dapat jangkitan...
paru paru lah..radang tekak la..hidung la...
apalagi mangsa bergelumang dgn najis dan sisa makanan kann. ..
tapi...
Maha Suci Allah. ..
Anak syurga itu tiada jangkitan pada organ dalamannya
hanya luka luaran akibat melecet ...
Rasa insaf kejap..
selalu...skip makan tengahhari dah merungut pedih perut la...
rasa nak muntah la...
kepala melayang la..tangan gigil la...
Bila tengok keadaan adik firdaus tu...
Ya Allah...lihat betapa tak bersyukur nya kita...
bulan Ramadan pun dah nak bermula ni...
lebih baik kita berdoa agar adik firdaus dan ibunya dapat kembali bahagia...
tentu dia merindukan belaian ibunya...




2 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Hikmah dari kisah Adik Firdaus tu, kita jadi lebih sayang pada anak2 kita sendiri..

Nad MamaZN said... [Reply]

huhu btul tu kak..
tgk dia kurus kering tu terdetik gak ati, kita xmkn sket dah merungut, xdpt apa yg nak dimakan pun merungut..mmg muhasabah diri..
pasal mak dia xmo komen, hehe..

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??