Monday, November 24, 2014

Mah dan suaminya

Pada suatu pagi hujung minggu...suami Mah mempelawa Mah keluar bersarapan di warung pak Mail di tepi simpang tiga taman perumahan mereka. Akan tetapi...Mah enggan kerana bercadang hendak membelek belek dan mengelap koleksi pinggan mangkuk mahalnya...

Mah: Nanti tolong bungkuskan Mah sarapan ye..

Suami: Mah nak makan apa?

Mah : Apa apa je lah...Mah tak kisah

Suami : Abang belikan Mah nasi lemak ok?

Mah : Ala..taknaklah...makan nasi lemak ngantuk...

Suami : Abang belikan bihun goreng?

Mah : Takmolah..bihun goreng Pak Mail banyak taugeh aje dr isi...

Suami: Roti canai nak?

Mah : Taknak....nanti gemuk...

Suami : Habis tu..?Mah nak makan apa?

Mah : APA APA AJELAH...MAH TAK KISAH

Suami : Karipap boleh Mah?

Mah : Karipap dua singgit Pak Mail tu? Hehh..taknaklah Mah...kecik..intinya pun tak sedap..

Suami : Lahhh...tadi cakap APA APA AJELAH...MAH TAK KISAH

Anak- anak : Cepatlah ayah...kitorang dah lapar ni...

Suami : Dahla Mah...makanlah koleksi pinggan mangku Mah tu...malas abang nak layan.

**

Siapa selalu macam tu? Angkat jari...



Selang beberapa hari je...dah naik beberapa puluh sen...
Baru je war warkan harga minyak nak naik berikutan dengan pemberhentian pemberian subsidi...
Harga barang dah naik dulu...

4 comments:

Rohani Hashim said... [Reply]

Hahaha...
Mah mah.hany xmcm tu.hany direct bgtahu nk mkn ape.senang cite.sbb husband xsuka apa apa ni.sebut apa apa nanti langsung dia xbeli.haruuu

Rohani Hashim said... [Reply]

Hahaha...
Mah mah.hany xmcm tu.hany direct bgtahu nk mkn ape.senang cite.sbb husband xsuka apa apa ni.sebut apa apa nanti langsung dia xbeli.haruuu

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Jarang beli sarapan kat luar. Tapi selalunya kalau dia nak beli, alih2 beli.. tak tanya2 pun.

LydSunshine said... [Reply]
This comment has been removed by a blog administrator.

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??