Sunday, October 4, 2015

chicken pox : part 1

Kepenatan..huhuhu... Anak anak diserang virus chicken pox atau nama kampungnya cengkering...

 Mula yg sulung...dapat cuti sekolah MC seminggu, sambung cuti penggal seminggu..

Habis cuti penggal seminggu,
jangkit kat Umar Mahfuz pula...hero no 2...

Esok nya si Umar Mursyeed dah tunjukkan tanda2 dijangkiti..
Hadoihh....

 Ingatkan yang no 3 si Aril dengan Sarah tak kena... Rupanya...next next day tu..
Diorang berdua pula...

Ok.... Habis ke lima lima pun dah berjangkit... Sekarang..yang no 1 dan no 2 dah sihat dan dah pergi sekolah...
 3 orang yang kat bawah...
Belum sihat sepenuhnya..tapi dah kering la..
Tinggal kuping kuping je belum tanggal...

 Zaman koi kena kecik kecik dulu...
Mak abah koi tak kasi mandi...
Lambat baik katanya..
Tapi anak anak koi...
Sampai 4 kali koi mandikan sehari...
Sebab kesian dorang...rimas kalau tak mandi... Mandi of course la pakai Mandian Marine Essence...

 Lepas mandi.,koi sapu losyen yang klinik bagi tu... Tapi memang cepat kering mandi dengan sabun hijau tu...

Sbb yang sulung tu...lepas 2 minggu.. Takde parut ketara pun

 Koi kena masa dajah 3... Dah cuti seminggu.. masa naik sekolah...kawan kawan semua taknak dekat sbb takut berjangkit katanya...
Huhuhu...sedih weih...

 Ok...dah sampai time mandikan budak ciken pox... Nnt sambung lagi


1 comments:

LydSunshine said... [Reply]

Kat badan tak naik banyak sgt ye. Nama cengkering tu lama tak dengar.

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??