Thursday, October 29, 2015

waffle perasan Mama Yan

Gigih tau koi memenuhi keinginan anak anak nak makan waffle tak kira masa ni...
Nasib baik la segalanya berada di hujung jari..
Semua bahan bahan pun ada...
Resepi pun ada..
Jom kita bermula deras

Mula mula kita pukul dulu sampai dia gebu...
Cantik tak cara koi pecahkan telur...
Hahaha hancus...

Bila dah gebu ni...
Barulah masukkan bahan bahan yang lainnya..

Resepi koi ambil dari blog secubitgaram ye...
Boleh ke blog beliau utk macam macam lagi resepi...
Koi pun sambung pukul pukul pukul bahan bahan macam dalam resepi tu lah...


Haa...nilah gajet dapur paling terbaharu koi dapatkan...
Beli di Lazada pada harga RM61...
Order Ahad...Selasa Sampai...
Pastu...selagi tak buat...
Waffle..waffle...waffle...
Yela ...yela...yelaa...
Mama buat la nnt...


Kejap kejap koi tengok...
Kejap kejap koi intai...
Hahaha...
Mama Yan jakun kejap....

Bila dah kekuningan
..keemasan...
Koi pun angkek la dari waffle maker tu...
Pastu sapu sapu dengan spread coklat
Hmmmmm...
Bau mmg menyelerakan....
Tapi masa baru angkat tadi nampak gemuk dan gebu...
Bila dah sapu coklat apasal semacam je bantat nya ni...
Dia naik...ada kerawang2...tapi tak cukup ringan...
Tak gebu pun...

Koi post mortem la...
Rupa rupanya...
Mama Yan syiok sendiri buat waffle...
Resepi kata taruk baking powder ok...
Mama yan taruk 
'Sodium bicarbonate' 
Ok...sekian waffle homemade hari ni...




1 comments:

Yumida Huda said... [Reply]

wah ada pembuat waffle..bestnya
slalu beli je kat kedai..skrg dah makin mahal..beznye klo dpt buat sendiri mcm ni

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??