Showing posts with the label resipi ayamShow all
Resipi semur ayam
Pin it

Kali ni resipi semur ayam enak banget ni dimasak oleh bibik. MY tengok aje. sambil main henpon. Jadi gambar masa masak takde lah. Ada gambar lepas masak aje. Resipi Semur Ayam Bahan bahan:- Seetengah ekor ayam dipotong sederhana dan cuci bersih 2 susu minyak untuk menumis setengah cawan kicap manis…

Read more
Sambal Merah Ayam
Pin it

Kat rumah MY ni memang selalu masak ayam. Sebab senang nak bagi anak makan. tak risau tercekik tulang. Selalu masak ayam goreng aje pun. Lepas tu bahagi dua. separuh masak la apa macam masak sambal ke, masak kicap ke, separuh lagi biar dalam bentuk bergoreng gitu aje. Macam tu la kan bila ada anak …

Read more
Resipi Ungkep Ayam
Pin it

Ni antara masakan tradisional masyarakat Jawa.. dan tentulah Mama Yan belajar dari keluarga mentua. Walaupun bapak Mama Yan pun berketurunan Jawa, tapi sebab dah kacuk Melayu, dah kurang dah dia punya kadar kepekatan tu. Mak kepada abah MY keturunan melayu Pahang, jadi masakannya banyak masakan t…

Read more
Resipi Ayam Masak Ungkep
Pin it

Dah tak tau nak masak apa dengan ayam ni... Dah la kat rumah ni..  Ada golongan takut pedas... Masak ayam selalu kena ada 2 jenis... Paling selalu ayam masak merah lah... Sebab nya... Nanti ayam yang dah bergoreng tu... MY suku ke anak anak yang takut sangat dengan pedas... Separu…

Read more