Showing posts with the label resipi jawaShow all
Tumis Cili dan Bawang
Pin it

Inilah lauk kami laki bini bila takde idea nak masak apa. Lepas tu ceplok telur sorang sebiji. Dahh... Tapi takla menambah nasi dah sekarang. Makan sikit aje pun... dah kenyang. sorang makan sesenduk nasi je. Tak penuh pinggan pun. Kalau terlebih sikit makannya.. Mulalah masing masing semput la..se…

Read more
Resipi Urap Sayur
Pin it

Balik je dari pasar... Suami MY cakap dah lama tak makan urap.. Kelapa ada tu... Sayur pun ada sikit sikit ni... Boleh la buat nanti... Okay... Tapi jangan marah la kalau tak sedap... Bukan resipi tradisi family MY kat Pahang... Takat ada rupa tu boleh la buat, Tapi rasa belum tentu la... Resepi UR…

Read more
Begedil Kentang + Ayam
Pin it

Masa zaman kanak-kanak di Pahang, Mama Yan tak pernah jumpa pun makanan yang bernama begedil ni. lepas datang Johor masuk UTM baru la jumpa Masa tu ingat kuih cekodok hahaha Kalau masa buat kenduri tahlil'/Yasinan, begedil ni memang tak tinggal, sebab begedil ni antara lauk t…

Read more
Resipi Ayam Masak Ungkep
Pin it

Dah tak tau nak masak apa dengan ayam ni... Dah la kat rumah ni..  Ada golongan takut pedas... Masak ayam selalu kena ada 2 jenis... Paling selalu ayam masak merah lah... Sebab nya... Nanti ayam yang dah bergoreng tu... MY suku ke anak anak yang takut sangat dengan pedas... Separu…

Read more