Showing posts with the label resipiShow all
Sambal sardin merah
Pin it

Sardin? Suka makan lauk sardin? ke tak mainlah makan sardin...sebab lauk orang miskin ataupun... Tak sihat sebab makanan dalam tin tinggi garam dan pengawet? Tapi.. sardin ni bagi MY lauk utama zaman kami baru baru mendirikan rumah tangga dulu. Masa tu mampu beli sardin jenama Cinta je... satu tin …

Read more
Daging Buang Angin
Pin it

Sebenarnya jarang jarang masak daging kat rumah ni.. Mama ayah je yang makan daging.. Anak anak tak makan daging... Malas masak makanan yang takde sambutan ni.. Lagi satu masalah daging ni... Lambat sangat nak empuk. Nak masak guna pressure cooker, sikit sangat pulak. Kadang kadang Mama Yan rebus s…

Read more
Acar Jelatah
Pin it

Ni dah beberapa minggu lepas punya menu sebenarnya ni... Masa ni Mama Yan masak nasi minyak.. Lauk ayam masak merah untuk orang dewasa... dan ayam goreng untuk kanak kanak... Buat acar darat sikit untuk layan. Ada orang panggil acar jelatah, Ada orang panggil acar darat, Ada gak yang panggil acar t…

Read more
Sayur pucuk manis tumis pedas
Pin it

Semalam jalan jalan beli barang sikit sikit kat Maslee dengan anak sulung Mama Yan. Mula mula dah ambil sayur kailan dan beberapa jenis sayur lagi. lepas tu, nampak pucuk manis ni kat rak hujung, letak balik kailan. Ambil sayur pucuk manis ni. Dah lama tak makan sayur ni. Kat Maslee jarang ada sayu…

Read more