Showing posts with the label resipiShow all
Tumis Cili dan Bawang
Pin it

Inilah lauk kami laki bini bila takde idea nak masak apa. Lepas tu ceplok telur sorang sebiji. Dahh... Tapi takla menambah nasi dah sekarang. Makan sikit aje pun... dah kenyang. sorang makan sesenduk nasi je. Tak penuh pinggan pun. Kalau terlebih sikit makannya.. Mulalah masing masing semput la..se…

Read more
Sayur Meranti Masak Lemak
Pin it

masak lemak sayur meranti ni sama aje dengan cara masak lemak sayur sawi, kobis semua tu. anak anak suka kuah santan. Tapi sayurnya semua taknak makan. Anak anak panggil kuah lemak ni sup putih. RESEPI SAYUR MERANTI MASAK LEMAK PUTIH Bahan-bahan: 1 ikat sayur meranti sejemput ikan bilis - kisar 1 b…

Read more

Ini semua resipi dari majalah majalah lama... MY pun belum cuba lagi. Kumpulkan aje untuk dicuba satu hari nanti. 1. Kerabu kacang panjang 2. Kerabu Jantung 3. Kerabu Daun Selom 4. Kerabu Telur Masin 5. Kerabu Makanan Laut 7. Kerabu Seri Menanti Pucuk Paku 8. Kerabu Babat 9. Kerabu Mangga 10. Kerab…

Read more
Resipi kacang buncis dengan tempe
Pin it

Bahan - bahan : 1 ikat kacang buncis dihiris serong 2 keping tempe dipotong kecil 2 hati ayam dipotong kecil 2 ulas bawang merah kecil -  hiris 2 ulas bawang putih - hiris 3 tangkai cili hijau = hiris garam sos tiram serbuk kunyit suku cawan air Cara cara membuatnya: 1. Mula mula gaul hati ayam den…

Read more
Kerabu kacang botol campur jantung
Pin it

Bila jantungnya ada sebiji je.. Kenala kawan kan beliau dengan sayur lain. Kalau tak nanti, sikit sangat pulak. Ye la... sayur jantung ni kan.. Kat luar nampak besar.. Bila kita dah kopek bahagian luar yang keras keras tu.. Tinggal la yang lembut yang boleh dimakan kat dalam tu sebesar buku penumbu…

Read more
Resepi sambal ketuk
Pin it

entry lama sebenarnya ni.. tapi dulu letak gambar je kat Wordless Wednesday. Tapi takpelah.. kita dah lama letak dia dalam draft. Hari ni kasik dia kembali menyambal. Sebab nya.. Malam tadi, Makan nasi lauk sambal ketuk ni. Nak ambil gambar segan pulak sebab mak mentua ada. Mak mentua kata ni naman…

Read more